اذكار و ادعيه = سيد الاستغفار و بعض الصلوات الشريفه و الادعيه الماثوره (از: تقي‌الدين محمد بن پيرعلي بالكسيري برگوي مشهور به «برگلي» و «بيركلي»)

شماره بازیابی: 440/7ک
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫ ‏‫10-3642‬‬
زبان اثر:
عربي
ترکی عثمانی
عنوان و نام پديدآور: اذکار و ادعیه = سید الاستغفار و بعض الصلوات الشریفه و الادعیه الماثوره [ نسخه خطی]/ از: تقی‌الدین محمد بن پیرعلی بالکسیری برگوی مشهور به «برگلی» و «بیرکلی»
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: حدود سال 1259ق.
نام خاص و کميت اثر: 2 (48الف – 49ب) برگ، 15 – 17 سطر.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1«اللهم انت ربی لا اله الا انت خلقتنی و انا عبدک و انا علی عهدک … بسم الله الرحمن الرحیم استغفرالله؛ استغفر الله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و اتوب الیه … بو کمسه نک مر بر مهم حاجتی اوله صباح نمازنی قلوب دخی …».
2«… سنه بیک ایکی یوز اللی طوزده صفریک اون یدینجی کوننده اخشام ایله عشا اراسنده لحکمه ایکندی محلندن آلدیم صاغمیه شاکلنده علامت ظهور اتدی و تعجبه قالندی … فاصرفنی عنه و قدره لی الخیر حیث کان … ابتدا آبدست آلوب ایکی رکعت نماز قلوب اوچ اخلاص شریف اوقویه ثوابن‌ی رسول حضرتلرنک روح شریفنه هدیه ایلیه قرق بر قاف یازوب باشه …» ناتمام.
تزئینات متن:‏‫عنوان‌ها و نشانی‌ها مشکی؛ اندازه متن: 16*10سم.‬
نوع کاغذ:فرنگی نخودی نازک.
4به خط مولف.
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب نامعلوم شاید به خط مولف باشد. محل کتابت نامعلوم است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ و نستعلیق مایل به رقعه.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در برگ (50الف) چند یادداشت و فایده شامل روایتی به نقل از حضرت عیسی علیه السلام در عقاب رد سائل، احادیثی به نقل از مقداد بن شریح در اطعام و افشاء السلام، به نقل از عبدالله بن عمران درباره‌ی فضیلت طیب الکلام و اطعام الطعام، به نقل از ابی ذرانه و تبسم به روی مومن، از حسن بصری در نوعی از صدقه، فایده‌ای درباره‌ی حکمت تعداد رکعات به دو، سه و چهار به نقل از شرک الکشاف؛ فایده‌ای به نقل از لقمان، حدیثی در عقاب مانعین از زکات؛ دعای طعام … که بیش‌تر با نام «سید علی» در انجام هر یک دارد.
يادداشت عمليات: قلم خوردگی‌هایی در متن دیده میشود. آثار رطوبت در پایین برگ‌ها مشاهده می‌گردد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 2/40، صفحه 158 – 159.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: مجموعه‌ای از ادعیه و اذکار طریقتی و صوفیانه است که بایستی طبق تاریخی که در میان آن اشاره شده، در سال 1259ق نگارش یافته باشد. باید افزود در عباراتی از این اثر، مولف از کشف و شهودی که برای شخص خودش در سال 1259ق حاصل گردیده، سخن به میان آورده است که روی آن به خط دیگری (با مداد) قلم کشیده‌اند! باید دانست که در دارالکتب قاهره به شماره‌ی «107 مجامیع ترکی طلعت» نسخه‌ای با عنوان سید الاستغفار و بعض الصلوات الشریفه و الادعیه الماثوره با تاریخ کتابت 1213ق معرفی شده است که با توجه به آغاز آن، بایستی نسخه‌ی دیگری از همین اثر مورد بحث بوده باشد؛ البته در صورت دسترسی به اصل یا تصویر آن نسخه، باید حتما بررسی تطبیقی صورت گردد.
صحافي شده با: الاربعون حدیثا فی فضل آیه الکرسی/ جمال‌الدین یوسف بن عبدالله حسینی ارمیونی مصری شافعی734856
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): دعا و تصوف
تاريخ: 20091102
محل و شماره بازیابی: 1210824

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي, ترکي عثماني

العنوان

اذكار و ادعيه = سيد الاستغفار و بعض الصلوات الشريفه و الادعيه الماثوره (از: تقي‌الدين محمد بن پيرعلي بالكسيري برگوي مشهور به «برگلي» و «بيركلي»)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “اذكار و ادعيه = سيد الاستغفار و بعض الصلوات الشريفه و الادعيه الماثوره (از: تقي‌الدين محمد بن پيرعلي بالكسيري برگوي مشهور به «برگلي» و «بيركلي»)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *