ارشاد الاذهان الي احكام الايمان علامه حلي، حسن بن يوسف

شماره بازیابی: 19250
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-41083
زبان اثر: عربي
سر شناسه: ع‍لام‍ه‌ ح‍ل‍ی‌، ح‍س‍ن‌ب‍ن‌ ی‍وس‍ف‌، ‏‫648 – ‏726ق.‬
عنوان و نام پديدآور: ارشاد الاذهان الی احکام الایمان [نسخه خطی]علامه حلی، حسن بن یوسف
کاتب: عنایت الله بن محمد نصیر فیروزآبادی
تاریخ کتابت: شنبه 22 ربیع الثانی 1085هـ.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:صفحه 3: «و المغشوش من النقدین یباع بالآخر مع جهل النعش و مع علمه … .»
انجام:«افدناه فی التحریر او تذکرة الفقهاء او قواعد الاحکام او غیر ذلک من کتبنا و الله الموفق لکل خیر و الحمدلله رب العالمین.»
انجامه:«الحمدلله الذی وفقنی بتسوید هذه النسخة الشریفة الموسومه بارشاد الاذهان و اتمامها فی آخر النهار یوم السبت الثانی و العشرون شهر ربیع الثانی سنه 1085 سبع و ثمانین و بعد الالف من الهجرة النبویه المصطفویه علیه افضل الصلوات و اکمل التحیات علی ید اضعف خلق الله الهادی ابن محمد نصیر عنایت‌الله الفیروز آبادی عفی عنه و لوالدیه فی مدرسة الرفیعة الجدیدة الشریفیة صانها الله تعالی و باعثها و بانیها عن الآفات الی آخر الساعات.»
تزئینات متن:عناوین و نشانی‌ها به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج قرمز، مجدول گرهی.
در چند برگ آغازین نسخه نشان بلاغ و مقابله دارد.
2دارای حواشی و تعلیقات برخی به نشان «ع ل» و «فیض دام فیضه».
در چند برگ آغازین نسخه به بخشی از متن آسیب رسیده (صفحه 1 و 2 کاملاً از بین رفته) و وصالی شده است.
نک: ذریعه 1/ 150؛ آستان قدس 21/ 67؛ مجلس ش 2/ 4941؛ دنا 1/ 657- 674.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1نسخه تصحیح شده است.
يادداشت عمليات: از آغاز افتادگی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 52، 215- 216.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: این رساله از کتاب بیع تا پایان نسخه است.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): فقه شیعه
محل و شماره بازیابی: 1211415

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

المؤلف

ع‍لام‍ه‌ ح‍ل‍ي‌، ح‍س‍ن‌ب‍ن‌ ي‍وس‍ف‌

اللغة

عربي

العنوان

ارشاد الاذهان الي احكام الايمان علامه حلي، حسن بن يوسف

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “ارشاد الاذهان الي احكام الايمان علامه حلي، حسن بن يوسف”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *