الاعتقادات (از: رضاءالدين مصطفي بن علي قسطنطيني واعظ رومي نقشبندي مشهور به «نجارزاده» و «دلكرزاده» و «مصطفي رضا افندي» و متخلص به «رضا»)

شماره بازیابی: 431/3ک
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫ ‏‫10-3604‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: الاعتقادات [ نسخه خطی]/ از: رضاءالدین مصطفی بن علی قسطنطینی واعظ رومی نقشبندی مشهور به «نجارزاده» و «دلکرزاده» و «مصطفی رضا افندی» و متخلص به «رضا»
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: سده‌ی 12ق.
نام خاص و کميت اثر: 9 (27ب – 35الف) برگ، 17 سطر.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله، الحمدلله الذی جعل ترتیب العلوم و الاعمال فریضه علی العباد فی جمیع الاوقات و الاحوال و الصلوه و السلام علی رسوله الذی علی صفه الکمال … اما بعد فهذه رساله تتعلق ببیان الاعتقادات و الاخلاق و الاعمال علی الترتیب و الاجمال…».
2«… لا یفرق الرجل و المراه و القهقهه فی کل صلوه ذات رکوع و سجود و المباشره الفاحشه ای المعاوده بین الرجل و المراه عریانا؛ تمت».
تزئینات متن:‏‫عنوان‌ها و نشانی‌ها قرمز؛ اندازه متن: 16*9سم.‬
نوع کاغذ:فرنگی نخودی و سفید.
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب و محل کتابت نامعلوم است؛ رقم کاتب: «تمت الرساله الشریفه و باللفظ قلیله و بالمعنی کثیره صنفها نجارزاده المفتی فی آدنه سابقا».
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ (دو قلم).
يادداشت عمليات: بخش‌هایی از برگ‌های این نسخه به شدت رطوبت دیده و در برخی نقاط به کلمات نیز آسیب رسانده است، لیکن با زحمت خواناست! و برخی برگ‌های پایانی به جهت رطوبت شدید، پوسیده شده‌اند.
يادداشتهاي مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمايه هاي داخل اثر: عناوین ابواب چنین است: الباب الاول فی الاعتقادات، الباب الثانی فی الاخلاق و الباب الثالث فی الاعمال الظاهره.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 2/40، صفحه 117 – 118.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: رساله‌ای در بیان برخی مسایل اعتقادی و اخلاقی است که در 3 باب به درخواست برخی اخوان و خلان با استفاده از آیات و روایات و نقل اقوال برخی دانشمندان همچون ابن ملک و نیز برخی کتب همچون التوضیح و التلویح، المشارق و … نگارش یافته است. از این اثر یک نسخه‌ی دستنویس در کتابخانه‌ی مدرسه‌ی عالی شهید مطهری (سپهسالار سابق) در تهران به شماره‌ی «3/ 6562» و ده‌ها نسخه نیز در کتابخانه‌های مهم ترکیه موجود است.
صحافي شده با: ایقاظ النائمین و افهام القاصرین/ تقی‌الدین محمد بن پیرعلی بالکسیری برگوی مشهور به «برگلی» و «بیرکلی»728936
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): عقاید و اخلاق
محل و شماره بازیابی: 1210815

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

الاعتقادات (از: رضاءالدين مصطفي بن علي قسطنطيني واعظ رومي نقشبندي مشهور به «نجارزاده» و «دلكرزاده» و «مصطفي رضا افندي» و متخلص به «رضا»)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “الاعتقادات (از: رضاءالدين مصطفي بن علي قسطنطيني واعظ رومي نقشبندي مشهور به «نجارزاده» و «دلكرزاده» و «مصطفي رضا افندي» و متخلص به «رضا»)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *