Search
Search

التهاب نيران الاحزان و مثير اكتئاب الاشجان

نبذة عن كتاب التهاب نيران الاحزان و مثير اكتئاب الاشجان

شماره بازیابی: 10416/2
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫ ‏‫10-5852‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: التهاب نیران الاحزان و مثیر اکتئاب الاشجان [ نسخه خطی]
کاتب: : کاتب: سید فخرالدین بن سید عبدالله بن حسن الابوجبیلی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: جمادی الثانی 972ق.
نام خاص و کميت اثر: ص. 236 – 551
قطع: ؛‏‫15*20سم. 277گ. سطور مختلف.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الحمدلله باعث الرسل رحمه للعالمین و جعلهم مبشرین و منذرین… و بعد قرات القصص و الاخبار… .
2… فانه قد یتوهم لاطلاق القوم القضاء و بطن الحقیقه و الله الموفق للصواب.
تزئینات جلد:مقوا کهن با روکش فرسوده تیماج قهوه‌ای.
نک: ذریعه، 2/ 287؛ مرعشی، 8/ 277؛ دانشگاه، 7/ 2617.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: مولف اثر ناشناخته است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ نازیبا.
مشخصات اثر:
یادداشتهای تملک:
شکل و سجع مهر:
متن يادداشت:
تملک محمدعلی بن علی بن لطف علی بن لطف علی بن احمد تبریزی در 1299ق؛ تملک محمدعلی بن محمدعلی بن علی بن لطفعلی بن احمد تبریزی در 1366ق در اول نسخه.
مهر بیضوی با سجع «عبده محمدعلی بن علی».
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 1/33، صفحه 17 – 18.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: در ذکر تاریخ وفات پیامبر (ص) و آنچه بعد از وفات آن حضرت اتفاق افتاد و بیان قضیه حجه الوداع و غدیر خم و غیره. مولف سند روایاتش را چنین شروع می‌کند: «حدثنا الشیخ الفقیه محمد بن حامد بن محمد المسعود عن عبدالله بن حارث السلمی…». صاحب الذریعه تاریخ تالیف این کتاب را در میانه قرن 8 – 10ق می‌داند و عقیده دارد مولف باید یکی از علمای بحرین باشد.
صحافي شده با: الانوار الجلالیه للفصول النصیریه/ شرف‌الدین ابوعبدالله مقداد سیوری775701
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تاریخ معصومین
محل و شماره بازیابی: 178071

بيانات كتاب التهاب نيران الاحزان و مثير اكتئاب الاشجان

اللغة

عربي

العنوان

التهاب نيران الاحزان و مثير اكتئاب الاشجان

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :