الجامع لاحكام القرآن و المبين لما تضمنه من السنه و اي الفرقان (از: ابوعبدالله شمس‌الدين محمد بن احمد بن ابوبكر انصاري خزرجي قرطبي اندلسي مالكي)

شماره بازیابی: 441ک
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-3646‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: الجامع لاحکام القرآن و المبین لما تضمنه من السنه و ای الفرقان [ نسخه خطی]/ از: ابوعبدالله شمس‌الدین محمد بن احمد بن ابوبکر انصاری خزرجی قرطبی اندلسی مالکی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: اواخر سده‌ی 12ق.
نام خاص و کميت اثر: 83 برگ، 15 سطر
قطع:
‏‫؛5/21*5/15سم.‬
؛خشتی.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1«بسم‌الله الرحمن الرحیم، بسم السید الکریم المعین المعین و کرم عام علی الخلایق اجمعین لهذه السوره اربعه اسماء عم یتسائلون و النباء التساءل و المعصرات و هی مکیه و عدد آیاتها اربعون آیه عند البصریین و اربع و اربعون آیه عند الباقین و عند البعض سبع و ثلثون آیه و عدد کلماتها مائه و ثلثه و سبعون کلمه و حروفها سبع مائه و تسعون حروفا … قوله عز و جل عم یتسائلون و لهذا سبب نزول…».
2«… و من شر غاسق، ای و من شر اللیل اذا وقب، اذا اوقب اذا دخل سواد اللیل … و انما قال و من شر اللیل اذا ادخل لان الساحر سحر فی اول اللیل الذی نام الناس … و لا یسحر غیر هذا الوقت و من شر النفاثات فی …» ناتمام.
تزئینات متن:‏‫عنوان‌ها و نشانی‌ها قرمز؛ اندازه متن: 5/13*8سم.‬
تزئینات جلد:مقوایی با روکش کاغذی ابر و باد ابلق با عطف تیماج حنایی.
تزئینات نسخه:برگ‌های مجدول به شنگرف است.
1این نسخه ناتمام و پنج برگ به صورت جدول‌کشی و سفید مانده است.
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب و محل کتابت نامعلوم است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2این نسخه در حاشیه تصحیح گردیده و حاشیه‌نویسی به زبان ترکی با لهجه‌ی عثمانی با نشان‌های «اختری، عمر، اختری کبیر و …» دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 2/40، صفحه 162 – 163.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: تفسیر کبیر مشهوری است که در چند مجلد تالیف گردیده است و دارای تلخیصات و اختصاراتی نیز هست. نسخه‌ی مورد بحث، تنها حاوی تفسیر عم جزء از آن تفسیر و از انجام نیز تفسیر سوره‌ی ناس ناتمام مانده است. در این کتابخانه نسخه‌های دیگری از اصل یا خلاصه‌ی این تفسیر بزرگ، به شماره‌های «35/13886»، «44/13886» و «12212» نگهداری می‌گردد. باید افزود که علیرضا قره‌بلوط در معجم التاریخ (ج4، صص 2562 – 2563) گزارشی از نسخه‌های دیگر این تفسیر ارائه نموده است. این اثر در سال‌های 1935 و 1958م در قاهره و نیز در دو جلد بدون تاریخ در هند منتشر شده است.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تفسیر اهل سنت
تاريخ: 20100227
محل و شماره بازیابی: 1210825

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

الجامع لاحكام القرآن و المبين لما تضمنه من السنه و اي الفرقان (از: ابوعبدالله شمس‌الدين محمد بن احمد بن ابوبكر انصاري خزرجي قرطبي اندلسي مالكي)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “الجامع لاحكام القرآن و المبين لما تضمنه من السنه و اي الفرقان (از: ابوعبدالله شمس‌الدين محمد بن احمد بن ابوبكر انصاري خزرجي قرطبي اندلسي مالكي)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *