المرقات = صحائف (از: حسین بن ابراهیم ادیب نطنزی(حدود 499 ق.))

شماره بازیابی: 306
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR17134-10
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: المرقات = صحائف [نسخه خطی]/ از: حسین بن ابراهیم ادیب نطنزی(حدود 499 ق.)
کاتب: : خوسن بن جنید بن احمد.
تاریخ کتابت: ، پنجشنبه 5 رجب 833 ق به وقت عشاء.
قطع: ؛ 162 ص،11سطر،5/21 * 5/14 سم.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله، الحمدلله مبدع الاشیاء بقدرته و مصورها ببدایع حکمته و الصلوه و السلام علی المبعوث الی کافه الانام محمد المصطفی و آله الکرام اما بعد فهذه صحایف تتضمن اسماء… .
2… المیثاق پیمان بستن البصیر آنچ بدیر ببیند البهجه زیبایی و الفور و النجاح بیروزی تمت.
تزئینات جلد:چرم مشکی.
تزئینات متن:دارای عناوین شنگرف می باشد.
الباب الثانی: فی اصناف الناس و ذکر الحرف و الاعضاء.
الباب الثالث: فی ذکر الادواء و الامراض.
الباب الرابع: فی ذکر الاطعمه و الاشربه.
الباب الخامس: فی ذکر الامتعه و الاقمشه و الاسلحه.
الباب السادس: فی ذکر مایلبس و یفرش.
الباب السابع: فی الحیوان من البهائم و السباع و الطیور و الحشرات و غیره.
الباب الثامن: فی ذکر السماء و ما یتعلق بها.
الباب التاسع: فی ذکرالارض و یتصل بها.
الباب العاشر: فی ذکر النبات و الشجر.
الباب الحادی عشر: فی الابنیه و الامکنه.
الباب الثانی عشر:فی فصول متفرقه و متفرده.
نک: دانشگاه 3/238؛ آستان قدس 13/131؛ مطالعات فرهنگی تهران(فهرستواره مینوی 177).
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ تحریری.
يادداشت عمليات: دارای لبه های اوراق چرکین می باشد.
يادداشتهاي مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمايه هاي داخل اثر: الباب الاول: فی ذکر المبادی.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 1/40، صفحه 234-235.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: معادل لغات عربی را به فارسی می آورد و کتاب را در دوازده باب موضوع بندی کرده است:
عنوانهاي گونه گون ديگر: صحائف
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): لغت
تاريخ: 20130102
محل و شماره بازیابی: 1210690

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

العنوان

المرقات = صحائف (از: حسین بن ابراهیم ادیب نطنزی(حدود 499 ق.))

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “المرقات = صحائف (از: حسین بن ابراهیم ادیب نطنزی(حدود 499 ق.))”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *