الملخص في الهيئه (از: قاضي محمود بن محمد بن عمر چغميني خوارزمي (618ق))

شماره بازیابی: 6453/2
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫ ‏‫10-6635‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: الملخص فی الهیئه [ نسخه خطی]/ از: قاضی محمود بن محمد بن عمر چغمینی خوارزمی (618ق)
کاتب: : کاتب: احمد بن عبدالله بن علی بن سیف صیمری
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: 29 ذی قعده 990ق.
نام خاص و کميت اثر: 5پ – 27ر
قطع: ؛‏‫15/5*21سم. 115گ. سطرها مختلف.‬
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ نازیبا.
تزئینات متن:عناوین و جدول‌ها و اشکال هندسی به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج قرمز مجدول ضربی.
ماخذ فهرست: جلد 20، صفحه 32.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1تمامی رساله‌ها تصحیح شده‌اند؛ روی برگ اول یک دعای پراکنده دیده می‌شود؛ بین رساله دوم و سوم یادداشتی در حساب جمل کبیره به ترتیب ابجد و فائده‌ای در ذکر بلاد مشهوره و اقالیم هفتگانه و یادداشتی در طریق استخراج خط نصف النهار و طریقه شناخت سمت قبله و طول مکه و عرض آن و تملک مصطفی حسینی کاشانی و فصل چهاردهم از کتاب الذاری؟ در صور درجات الفلک با جدول‌هایی دراین باره و دارای پنج مقدمه جهت ورود به مقصود دیده می‌شود.
مشخصات اثر:
یادداشتهای تملک:
شکل و سجع مهر:
یادداشت وقف:
متن يادداشت:
روی برگ اول تملک بهاءالدین محمد عاملی (شیخ بهائی) دیده می‌شود.
روی برگ اول مهر دائری بزرگ و مهر کتابخانه مجدالدین نصیری و مهر دائری «لی خمسه اطفی بهم نار الجحیم الحاطمه المصطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمه العبد مصطفی» که این مهر در برخی از برگ‌های دیگر نیز آمده دیده می‌شود؛ در برخی از برگ‌ها مهر مربع «العبد محمدرضا الحسینی» آمده است.
روی برگ اول مهر دائری بزرگ وقف بهاءالدین محمد عاملی (شیخ بهائی) دیده می‌شود.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: کشف الظنون، 2/ 1819؛ مرعشی، 24/ 88؛ معجم المطبوعات، 1/ 702.
صحافي شده با: رساله فی الحساب/ ابوسعید مغربی836704
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): نجوم
محل و شماره بازیابی: 114206

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

الملخص في الهيئه (از: قاضي محمود بن محمد بن عمر چغميني خوارزمي (618ق))

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “الملخص في الهيئه (از: قاضي محمود بن محمد بن عمر چغميني خوارزمي (618ق))”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *