ال‍فوايد الشيرازيه في بيان مذاهب الاجتهاديه و الاخباريه(از: فتح علي نواده كريم خان زند شاگرد ميرزا محمد اخباري نيشابوري (-1232 ق).)

شماره بازیابی: 8109
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-23224‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: ال‍فواید الشیرازیه فی بیان مذاهب الاجتهادیه و الاخباریه/ از: فتح علی نواده کریم خان زند شاگرد میرزا محمد اخباری نیشابوری ( -1232 ق).
کاتب: : مولف (فتح علی)
تاریخ کتابت: ، 1236ق.
قطع: ؛ 274 ص. 18 و 19 سطر به خط تحریری خوانا.
يادداشتهاي کلي: این نسخه در فهرست بدون شماره آمده است
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بالسنه و الکتاب… .
2… محمد و اله الا طیاب الکرام.
3علی ید مولفه الحقیر الفقیر کثیر الاضاعه و التقصیر العبد المتمسک بعروه الثقلین فی السادس و العشرین من الثانی الربیعین من شهور سنه 1236 فی ایام مجاورته بدارالعلم شیراز صانها الله عن الاعواز و حفت بالامن و الاعزاز حامدا مصلیا مسلما مستغفرا.
نوع کاغذ:فرنگی سفید رگه دار اهار مهره زده.
تزئینات جلد:میشن سیاه بی مقوا.
مربوط به عنوان: در جلد 6 فهرست (چاپ اول) نسخه الفوائد الشیرازیه بدون شماره است. به دلیل ارتباط موضوعی، این نسخه در همین جا و در غیر جای شماره ردیف خود ( 8109) معرفی می شود. همچنین در فهرست جلد 1/ 27 توسط اقای جواد بشری در جای خود معرفی شده است.
( مربوط به پدید اوردنده): 2. نسخه ای از مصادر الانوار اخباری در این کتابخانه است به ش 1353 که متعلق به فتحعلی خان بود و او در پشت صفحه اول ان نسخه ترجمه حال و فهرست مولفات و نیز نامه استاد را به خود که متضمن پیش بینی و ماده تاریخ کشته شدن اوست، نوشته است و نگارنده به هنگام نوشتن ان فهرست (جلد 4 چاپ اول) این فتحعلی را نشناخته بود. عبدالحسین حائری (فهرست جلد 7 چاپ اول، ص 627).
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:تحریری خوانا. عناوین به همان خط به سرخی نوشته شده در حواشی مطالبی بر متن افزوده شده.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست، مجلد چهارم، صفحه 2855- 2856.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: مولف خود در مقدمه تصریح می کند که این کتاب را در بیان اختلاف میان محدثین و اخباریین و اصولیین و مجتهدین هنگام توقف در شیراز به درخواست محمد تقی خان پسر عبدالرحیم خان حکمران یزد در 1236 ق نوشته. این نسخه ظاهرا نسخه اصل و به خط مولف است.
تاريخ: 20121105
محل و شماره بازیابی: 124369

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

ال‍فوايد الشيرازيه في بيان مذاهب الاجتهاديه و الاخباريه(از: فتح علي نواده كريم خان زند شاگرد ميرزا محمد اخباري نيشابوري (-1232 ق).)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “ال‍فوايد الشيرازيه في بيان مذاهب الاجتهاديه و الاخباريه(از: فتح علي نواده كريم خان زند شاگرد ميرزا محمد اخباري نيشابوري (-1232 ق).)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *