Search
Search

نبذة عن كتاب تاويل آيات

شماره بازیابی: 3920/17
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-36277‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: تاویل آیات
تاریخ کتابت: قرن 10ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 716 – 724.
قطع: ‮نیم خشتی. ‭13/5‬*‭21‬سم. ‭804‬ص. سطور مختلف.‬
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ و نستعلیق و قسمت اصل دفتر نسخ.
بقیه که تازه‌تر است پاره‌ای نستعلیق (ص 638 – 746) و بقیه نسخ است.
نوع کاغذ:بخش کهن آهار مهره شکری بخش تازه‌تر فرنگی.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای با نقش ترنج ضربی عطف و حواشی سجاف شده با تیماج صفحات سطور.
بر پشت آن فهرست ناقص مندرجات دفتر را نوشته‌اند و نیز در چند جای آن نوشته شده «رسائل شیخ محیی‌الدین» در حاشیه بیشتر برگ‌ها اثر رطوبت کهنه دیده می‌شود.
نسخه موجود با تاویل آیه فلما اتاها نودی یا موسی انا ربک آغاز و با تاویل سوره توحید به نقل از تاویلات عبدالرزاق کاشی پایان یافته است و به نوشته مرحوم تنکابنی در حاشیه، ناقل شرح کاشی را بر بسمله فاتحه الکتاب (در کتاب تاویلات) به اینجا آورده و در آغاز تاویل سوره توحید قرار داده است. تنکابنی بخش آخر این تاویلات، تاویل سوره توحید، را که در نسخه ناقص است خود در حاشیه تکمیل و شاید از تاویلات مولی عبدالرزاق نقل کرده است نویسنده این تاویلات، در تاویل آیه «اتی امرالله» می‌گوید: «کاکان» (ص) من اهل القیامه الکبری یشاهدها و یشاهد احوالها فی عین الجمع کما قال بعثت انا و الساعه کهاتین و لما کان ظهورها علی التفصیل بحیث یظهر لکل احد لا یکون الا بوجود المهدی قال «فلا تستعجلوه» لان هذا لیس وقت ظهوره.
يادداشت عمليات: برگ نخست دفتر مندرس و وصالی شده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد ششم، صفحه 4939-4940.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: تاویل عرفانی آیاتی از سوره نجم قرآن و بیشتر تاویلات درباره حقیقت محمدی و ولایت است.
صحافي شده با: شرح الاسماء الحسنی/ محیی‌الدین محمد بن علی ابن العربی الطائی الاندلسی502649
تاريخ: 20140413
محل و شماره بازیابی: 126033

بيانات كتاب تاويل آيات

اللغة

عربي

العنوان

تاويل آيات

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :