تفسیر کیوان(عباسعلی بن اسماعیل کیوان قزوینی)
شماره بازیابی: 9140
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-41753
زبان اثر: فارسی
سر شناسه: کیوان قزوینی، عباسعلی، 1240-1317.
عنوان و نام پديدآور: تفسیر کیوان/ عباسعلی بن اسماعیل کیوان قزوینی
کاتب: : عباسعلی بن اسماعیل کیوان قزوینی
تاریخ کتابت: ، 1348ق – 1308ش و 1929 م.
قطع: ؛ 189، یک برگ، سطور و اندازهها مختلف، اندازه جلد: 16/1*21/6.
يادداشتهاي کلي: چاپ: به کوشش جعفر پژوم. تهران، سایه، 1384ش. جلد اول (از آغاز تا قرآن تا آیه 61 سوره بقره).
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:«پنج ماده روش کیوان در هر دو تفسیر عاجزانه خود فارسی و عربی. 1. استناد و استدلالش فقط بر مدلول لفظی است نه به حدیث و خبر …. بسم الله المتکلم بلسان محمد. قرآن میدان خودنمائی هنرمندان مسلمین شده و هیچ کتاب آسمانی به اندازه قرآن میدان نشده.»
انجام:«گر چه باز میگردد به سیاق اول و آن تأسیس اصل جمله معترضهای است ولی ما آن اصل مؤسس را مهم شمرده فاتحه جلد دوم قرار میدهیم تا آن که تجدید مطلع جالب انظار گردد و نظر هوشمندان با فراغت بال به آن اصل مؤسس توجه یابد و آن را مهم شمارند و به خاطر سپارند (عباس کیوان قزوینی)».
آیات قرآن مشکول.
تزئینات متن:عناوین و نشانیها به شنگرف.
رکابه نویسی:دارد.
نوع کاغذ:دفتری خط دار.
تزئینات جلد:گالینگور عنابی، عطف میشن مشکی، قطر: 9/2.
آغاز نسخه و پشت طبله اول جلد دو یادداشت از مؤلف و سه بیت شعر از او، نحوه کتابت و سطربندی 58 برگ اول با بقیه نسخه متفاوت است.
با عکس مؤلف پشت طبله دوم جلد، موضوع مطرح شده در هر صفحه بالای همان صفحه نوشته شده است.
یک برگ از پایان نسخه سفید و نانوشته است.
4مؤلف، کاتب نسخه می باشد.
نک: مجلس، ش 11351؛ دانشنامه قرآن و قرآن پژوهی، ج 1، ص 745.
او در ابتدا 5 نکتهای که به عنوان روش تفسیر مد نظر داشته را نوشته است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق تحریری.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1دارای اضافات و اصاحات و خط خوردگیهای مؤلف در متن و حاشیه.
مشخصات اثر:
یادداشتهای تملک:
شکل و سجع مهر:
متن يادداشت:
نسخه از جعفر سلطان القرایی در آذر 1348ش خریداری شده است.
دارای مهر کتابخانه جعفر سلطان القرایی.
يادداشت عمليات: در این تفسیر چند آیه از آغاز سوره بقره از نسخه ساقط شده است (آیات 3 تا 6 ناقص مانده است).
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 2/ 29، صفحه 801.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: این تفسیر براساس مدلول لفظی آیه بنا نهاده شده نه حدیث و خبر و حکمت و عرفان و یا تأویل و از این جهت مؤلف تفسیرش را مستدرکی برای تفاسیر گذشته میداند و معتقد است مطالبی در آن اظهار شده که در آنها نیست.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تفسیر
تاريخ: 20150921
محل و شماره بازیابی: 185389
بيانات الكتاب
اللغة | فارسي |
---|---|
المؤلف | كيوان قزويني، عباسعلي |
العنوان | تفسیر کیوان(عباسعلی بن اسماعیل کیوان قزوینی) |
المراجعات
لا توجد مراجعات بعد.