Search
Search

تقريرات في الاصول (از: علي بن لطفعلي مغاني تبريزي)

نبذة عن كتاب تقريرات في الاصول (از: علي بن لطفعلي مغاني تبريزي)

شماره بازیابی: 9253
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-2741‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: تقریرات فی الاصول [ نسخه خطی]/ از: علی بن لطفعلی مغانی تبریزی
کاتب: : کاتب: علی بن لطف‌علی تبریزی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: 1277ق.
قطع: ؛‏‫18*23سم. 23س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله. و به نستعین الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی اشرف الانبیاء و سید المرسلین… اصل فی ان القطع و الظن حجه‌ام لا اعلم ان الشخص… .
2… کما وفقنا لرسم المباحث المتقدمه فانه المتفضل علی من یشاء من عباده ولیکن هذا آخر الکلام فی المساله و قد اتفق الفراغ منها لجامع الکتاب محمدحسن بن عبدالله المامقانی.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای مجدول با ترنج و سرترنج زرین.
ماخذ فهرست: جلد 30، صفحه 42.
وضعیت استنساخ نسخه: اواخر نسخه به خط دیگری است و در آخر نسخه آمده است: اتفق الفراغ منها لجامع الکتاب محمدحسن بن عبدالله المامقانی.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1اواخر نسخه به خط محمدحسن بن عبدالله مامقانی تصحیح شده و متن خط خوردگی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: ش9346 و 9350.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: تقریرات درس اصول یکی از علمای امامیه احتمالا سید حسین کوهکمری، در قرن 13ق است در مباحث قطع و ظن و مطلق و مقید که در شناسنامه با عنوان تقریرات درس سید حسین کوهکمری از میرزا لطف علی بن میرزا احمد تبریزی شناخته شده و در اول نسخه مهر تملک لطف علی بن علی دیده می‌شود و شروع به تحریر اوراق در 12 ربیع الثانی 1277ق ثبت شده است؛ گویا اواخر این نسخه تقریرات مامقانی باشد. و در لبه نسخه نوشته‌اند: هو من والدی قدس نفسه.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): اصول فقه
محل و شماره بازیابی: 185500

بيانات كتاب تقريرات في الاصول (از: علي بن لطفعلي مغاني تبريزي)

اللغة

عربي

العنوان

تقريرات في الاصول (از: علي بن لطفعلي مغاني تبريزي)

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :