Search
Search

توشيح الوافيه في شرح نظم صرف الشافيه (از: مولا محسن بن محمدطاهر قزويني نحوي (م حدود 1150ق))

نبذة عن كتاب توشيح الوافيه في شرح نظم صرف الشافيه (از: مولا محسن بن محمدطاهر قزويني نحوي (م حدود 1150ق))

شماره بازیابی: 164م
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‮‭10-20268‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: توشیح الوافیه فی شرح نظم صرف الشافیه [نسخه خطی]/ از: مولا محسن بن محمدطاهر قزوینی نحوی (م حدود 1150ق)
کاتب: عطاءالله موسوی
تاریخ کتابت: جمادی الثانیه 1322ق.
قطع: ‮‭166‬برگ. ‭17‬*‭21‬سم. ‭15‬سطر. 9*‭14/5‬سم.‬
يادداشتهاي کلي: مجموعه اهدایی شیخ محمدکاظم معزی دزفولی.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله. الصرف علم باصول یفهم بهن احوال مبانی الکلم عرف الصرف بانه علم اصول تعرف بها احوال ابنیه الکلم و الاصول جمع اصل.
2ناظمها فی سلکها قوام/ و لحمد کالمسک لها ختام.
بثلاث همزات نقلت کسره الوسطی الی ما قبلها کما فی الاصل فقلبت یاء کما فی ایت و هذا آخر ما اوردنا ایراده فی هذا الشرح و الحمدلله اولا و آخرا.
تزئینات نسخه:اشعار به لاجورد.
رکابه نویسی:دارد.
تزئینات جلد:مقوایی با روکش کاغذی ابر و باد، عطف و دور جلد تیماج قهوه‌ای.
ماخذ فهرست: جلد 39، صفحه 98.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1بر صفحه الف برگ نخست فهرست شرح درج شده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: نسخه‌پژوهی، دفتر سوم، ص 615 – 617؛ ذریعه، 4/ 489؛ 24، 214 و 25/ 19؛ تراث العربی، 5/ 44.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: متن منظوم از میرزا قوام‌الدین سیفی قزوینی است (م 1149ق) و شرح از شاگردش مولا محسن است که در 1136ق در قزوین آن را تالیف کرده است. این نسخه دیباچه و انجامه شارح را فاقد است.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): صرف
تاريخ: 20131007
محل و شماره بازیابی: 1211887

بيانات كتاب توشيح الوافيه في شرح نظم صرف الشافيه (از: مولا محسن بن محمدطاهر قزويني نحوي (م حدود 1150ق))

اللغة

عربي

العنوان

توشيح الوافيه في شرح نظم صرف الشافيه (از: مولا محسن بن محمدطاهر قزويني نحوي (م حدود 1150ق))

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :