Search
Search

جامع التواریخ : جامع رشیدی، تاریخ غازانی(از: رشیدالدین فضل‌الله بن عمادالدوله ابی‌الخیر همدانی)

نبذة عن كتاب جامع التواریخ : جامع رشیدی، تاریخ غازانی(از: رشیدالدین فضل‌الله بن عمادالدوله ابی‌الخیر همدانی)

شماره بازیابی: 8734
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-2463
زبان اثر: Per
عنوان و نام پديدآور: جامع التواریخ [ نسخه خطی] : جامع رشیدی، تاریخ غازانی/ از: رشیدالدین فضل‌الله بن عمادالدوله ابی‌الخیر همدانی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: جمعه 8 محرم 1245ق. (پایان برگ 162)، محرم 1245ق. (پایان تاریخ سبکتکیان برگ 200)
قطع: ؛‏‫21*29/5سم. 607گ. سطرها مختلف.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:آغاز افتاده: بعد از او بیست و نه سال به پادشاهی نشست و طبریه شام بنا نهاد و بعد از واقعه مسیح سه سال دیگر قیصر بود و بعد از او عانوس چهار سال پادشاهی کرد…
وضعیت استنساخ نسخه: کتابت از روی نسخه‌ای به خط یعقوب بن شیخ میر علم (کذا) نتیجه بابا حمزه در چهارشنبه 6 شعبان 1074ق. (برگ 394)، از روی نسخه‌ای به خط حسین بن میرعلم به سال 1074ق. (برگ پایانی).
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
تزئینات متن:عناوین به قرمز و شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای ضربی ترنج دار.
1روی برگ اول یادداشتی به خط عباس قلی سپهر درباره کتاب زبده التواریخ حافظ ابرو به سال 1333ق. آمده است.
ماخذ فهرست، جلد 28، صفحه 234.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2دارای حواشی مختصر به خط عباس قلی سپهر برخی به سال 1341ق. و محمدتقی بهار برخی به سال 1308ق.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: کشف الظنون، 1/ 539؛ هدیه العارفین، 1/ 821؛ ذریعه، 3/ 269؛ فهرستواره، 1/ 605-606؛ مشترک، 5/ 4؛ مرعشی، 9/ 370؛ مجلس، ش 2294.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تاریخ
تاريخ: 20140122
محل و شماره بازیابی: 174626

بيانات كتاب جامع التواریخ : جامع رشیدی، تاریخ غازانی(از: رشیدالدین فضل‌الله بن عمادالدوله ابی‌الخیر همدانی)

اللغة

فارسي

العنوان

جامع التواریخ : جامع رشیدی، تاریخ غازانی(از: رشیدالدین فضل‌الله بن عمادالدوله ابی‌الخیر همدانی)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :