جام جهان‌نما(محمد شیرین مغربی (؟))

شماره بازیابی: 4916/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-37840
زبان اثر: فارسی
سر شناسه: ش‍م‍س‌ م‍غ‍رب‍ی‌، م‍ح‍م‍دش‍ی‍ری‍ن‌ ب‍ن‌ ع‍زال‍دی‍ن‌، 750؟-809ق‌.
عنوان و نام پديدآور: جام جهان‌نما/ محمد شیرین مغربی (؟)
تاریخ کتابت: قرن 9ق.
نام خاص و کميت اثر: گ 1پ – 11ر.
قطع: ‮6*‭11‬سم. ‭15‬س. ‭42‬گ. اندازه جلد: ‭10/5‬*‭18‬سم.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:بسمله. حمد بی‌حد و شکر بی‌عد سزای ذاتی که وحدتش منشاء احدیت و واحدیت شد و مرآت ازلیت و ابدیت گشت… اما بعد طایفه دوستان که طالب علم توحید و محب قدم تحقیق و تجرید… از این فقیر التماس کردند…
انجام:… و از این مهمتر کار در پیش است، والله یقول الحق و هو یهدی الی السبیل، و الحمدلله رب العالمین، و صل الله علی محمد و آله.
تزئینات متن:عنوان و نشان و شکل‌ها شنگرف.
نوع کاغذ:سمرقندی.
تزئینات جلد:تیماج یک لای قهوه‌ای.
نک: مشار 465؛ سپهسالار 4/ 2؛ ملی 1/ 228.
روانشناسی
الحکمه العلمیه (رساله فی)/ گویا از قاضی عضد ایجی، گ 30پ – 41پ.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: در برخی از نسخه‌ها این کتاب از آن محمدبن عزالدین یاد شده است گویا از محمدشیرین مغربی باشد.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2با حاشیه‌های به نشانه «12».
مشخصات اثر: شکل و سجع مهر:
متن يادداشت: با یک مهر درشت و گرد از «محمدبن زین‌الدین 999».
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد هفتم، صفحه 5847.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: رساله‌ای است در توحید، در دیباچه می‌نویسد که آن را به خواهش دوستان، در دو «دایره» و هر دایره در دو «قوس» و خطی ساخته است. دایره یکم: در وحدت و احدیت و اعتبار وجود و شهود و تجلی، دایره دوم: در ظاهر وجود و تجلی ثانی.
صحافي شده در اين جلد: گلستان سعدی (باب هشتم)، گ 11پ – 12ر و حاشیه 13-21.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): عرفان و تصوف
تاريخ: 20141210
محل و شماره بازیابی: 164985

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

المؤلف

ش‍م‍س‌ م‍غ‍رب‍ي‌، م‍ح‍م‍دش‍ي‍ري‍ن‌ ب‍ن‌ ع‍زال‍دي‍ن‌

اللغة

فارسي

العنوان

جام جهان‌نما(محمد شیرین مغربی (؟))

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “جام جهان‌نما(محمد شیرین مغربی (؟))”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *