جام جهان‌نما (اخلاق منصوری)(غیاث‌الدین منصور دشتکی)

شماره بازیابی: 3924/2
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-36336‬‬
زبان اثر: فارسی
سر شناسه: دش‍ت‍ک‍ی‌، م‍ن‍ص‍ورب‍ن‌ م‍ح‍م‍د،‏‫ 866 – ‏948؟ق‌.‏‬
عنوان و نام پديدآور: جام جهان‌نما (اخلاق منصوری)/ غیاث‌الدین منصور دشتکی
کاتب: علی‌رضا بن افضل گیلانی.
تاریخ کتابت: 1008ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 229 – 370.
قطع: ‮نیم خشتی. ‭11‬*‭21/5‬سم. ‭385‬ص. ‭18‬س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 2انجام نسخه:… در معانی آنرا اخراج کلام برخلاف مرام و مراد خوانند و در بدیع آن را مصالته و اعاره نامند.
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب در ذیل رساله لوامع الاشراق رقم دارد.
در پشت نخستین برگ رساله ش 2 (= جام جهان نمای دشتکی) با خطی که شاید از فرهاد میرزا است نوشته
تزئینات متن:عناوین شنگرف.
نوع کاغذ:اصفهانی شکری زرد رنگ.
تزئینات جلد:تیماج قرمز.
امیر غیاث‌الدین منصور ابن امیر صدرالدین محمد بن امیر غیاث منصور الحسینی الشیرازی که معاصر جلال دوانی است و بالای آن با قلم نستعلیق خوب نوشته اخلاق میر غیاث‌الدین منصور علامه.
نک: ذریعه، 1/ 378 و 5/ 24؛ مجلس، ش 2090؛ منزوی، 2/ 765 و 1534.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1سه صفحه آخر در رساله بدایع الصنایع با قلمی دیگر است.
مشخصات اثر: یادداشتهای تملک:
متن يادداشت: بر پشت برگ اول تملک فرهاد میرزا مورخ 260.
يادداشت عمليات: در برخی از برگ‌ها اثر کرم خوردگی و لکه‌های رطوبت به چشم می‌خورد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد ششم، صفحه 4956.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: این کتاب رساله اولی از وجه ثالث از جام جهان نماست در دو مجلد (1. در بیان ماهیت انسان 2. در تهذیب اخلاق) دشتکی در این کتاب از شرح خویش بر هیاکل النور یاد می‌کند و به شیوه خویش در دیگر مولفات، بر دوانی خرده‌گیری می‌کند.
صحافي شده با: لوامع الاشراق/ جلال‌الدین محمد دوانی502724
تاريخ: 20140416
محل و شماره بازیابی: 125929

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

المؤلف

دش‍ت‍ك‍ي‌، م‍ن‍ص‍ورب‍ن‌ م‍ح‍م‍د

العنوان

جام جهان‌نما (اخلاق منصوری)(غیاث‌الدین منصور دشتکی)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “جام جهان‌نما (اخلاق منصوری)(غیاث‌الدین منصور دشتکی)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *