Search
Search

حاشيه تحرير القواعد المنطقيه

نبذة عن كتاب حاشيه تحرير القواعد المنطقيه

شماره بازیابی: 3908/5
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-36235‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: حاشیه تحریر القواعد المنطقیه
محل کتابت: شیراز.
کاتب: سیف محمود بن حسین‌ الدیلمی.
تاریخ کتابت: 1001 و 1003ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 181 – 230.
قطع: ‮رقعی. ‭10/5‬*‭19/5‬سم. ‭318‬ص.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله. اعوذبک یا کریم فی التتمیم جل من ظهرت علی حواشی الاکوان اسرار قدرته… .
2… فانه شامل للعرض المرکب الصادر عن الفاعل المختار فافهم.
تزئینات متن:عناوین شنگرف.
نوع کاغذ:اصفهانی شکری رنگ.
تزئینات جلد:تیماجی قرمز.
2این نسخه حاشیه‌های بسیار از جمال‌الدین محمود و در ذیل یکی از این حواشی نوشته است: «حاشیه علی حاشیه التهذیب».
نک: ذریعه، 6/ 37؛ سپهسالار، 4/ 152؛ فهرست دانشگاه، نسخه ش 4512.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق خوب.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1فهرست محتویات مجموعه نیز در همین برگ به خط کاتب به چشم می‌خورد.
مشخصات اثر: یادداشتهای تملک:
متن يادداشت: پشت برگ اول تملک و مهر کاتب و نیز چند تملک دیگر است از احمد بن محمدعلی الحسینی الفسایی و ابن محمد مفید عبدالنبی وی به گواهی خط همان است که بر حواشی چند رساله این دفتر و نیز بر یک برگچه الصاق شده، در بین اوراق رساله عجاله (ش4) تعلیقاتی محققانه دارد.
يادداشت عمليات: کنار برگ نخستین دفتر وصالی اندکی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد ششم، صفحه 4922.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: حاشیه دوانی بر شرح رازی بر رساله شمسیه کاتبی در منطق با عنوان قوله یا قال المصنف و قال الشارح دوانی، در دیباجه می‌گوید این حاشیه را به هنگامی نگاشته است که امواج فتنه همه بلاد و فارس و عراق و خاصه زادگاه او را فرا گرفته بوده است.
صحافي شده با: حاشیه لوامع الاسرار حاشیه الفیاض/ حسن شاه بقال502605
تاريخ: 20140407
محل و شماره بازیابی: 125959

بيانات كتاب حاشيه تحرير القواعد المنطقيه

اللغة

عربي

العنوان

حاشيه تحرير القواعد المنطقيه

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :