Search
Search

رجال ابن داود (از: تقي‌الدين حسن بن علي بن داود حلي.)

نبذة عن كتاب رجال ابن داود (از: تقي‌الدين حسن بن علي بن داود حلي.)

شماره بازیابی: 26/3خ
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-23673‬‬
زبان اثر: عربي
سر شناسه: ت‍ق‍ی‌ال‍دی‍ن‌ ح‍ل‍ی‌، ح‍س‍ن‌ب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌، 647 – 740ق.
عنوان و نام پديدآور: رجال ابن داود [نسخه خطی]/ از: تقی‌الدین حسن بن علی بن داود حلی.
نام خاص و کميت اثر: ص 150-174.
قطع: ‮خشتی. ‭16‬*‭25‬سم. ‭436‬ص. ‭30‬س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1آغاز دیباچه: الحمدلله الذی وفقنی للتخلی عن الحرکات الدنیویه… فصل فی ذکر جماعه من الواقفیه ذکرتهم…
2انجام قطعه اول: (ص167)… و عن ابی‌طالب الانباری و اما الحسن فما رواه فی الکتابین عن الحسن بن…
1آغاز قطعه دوم: (ص 172) ایضا من رجال ابن داود و اما الحسن من طریق ابن بابویه فطریقه الی سماعه…
2ابوهرون المکفوف قرکش، طعن فیه طعنا عظیما ابویعقوب المعمری کش زیدی. تم الکتاب بعون الملک الوهاب و صلی الله علی محمد و آله.
نوع کاغذ:فرنگی
تزئینات جلد:تیماج قرمز.
نک: ذریعه 1/ 84؛ دانشگاه 2/ 573-577.
این نسخه تنها دیباچه و 2 قسمت از پایان بخش دوم رجال ابن داود است.
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب قسمت اول و سوم معلوم نیست.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ و نستعلیق.
يادداشت عمليات: اکثر برگ‌ها وصالی شده و آسیبی به سطور نرسیده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد چهارم، صفحه 3049.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: مولف کتاب رجال خود را در دو بخش نوشته، بخش اول ممدوحان و بخش دوم مذمومان و هر یک را به ترتیب حروف الفبا آورده است. ابن داود در این کتاب فهرست رموزی را که به جای نام اشخاص به کار برده در دیباچه آورده.
صحافي شده با: الوجیزه فی الرجال/ مجلسی محمدباقر بن محمدتقی1061197
تاريخ: 20130731
محل و شماره بازیابی: 163599

بيانات كتاب رجال ابن داود (از: تقي‌الدين حسن بن علي بن داود حلي.)

اللغة

عربي

المؤلف

ت‍ق‍ي‌ال‍دي‍ن‌ ح‍ل‍ي‌، ح‍س‍ن‌ب‍ن‌ ع‍ل‍ي‌

العنوان

رجال ابن داود (از: تقي‌الدين حسن بن علي بن داود حلي.)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :