Search
Search

نبذة عن كتاب رساله اصول عقايد(شهيد ثاني)

شماره بازیابی: 3917/2
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-36250‬‬
زبان اثر: عربي
سر شناسه: ش‍ه‍ی‍د ث‍ان‍ی‌، زی‍ن‌ال‍دی‍ن‌ ب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌، 911-966ق‌.
عنوان و نام پديدآور: رساله اصول عقاید/ شهید ثانی
تاریخ کتابت: قرن 11ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 95 – 108.
قطع: ‮نیم خشتی. ‭13‬*‭22‬سم. ‭147‬ص.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله، الحمدلله رب العالمین… اعلم ان هذا الکتاب یشتمل علی مسائل یتعلق بعلم الاصول من التوحید و العدل… الفصل الاول فی اثبات وجوب النظر اعلم ان معرفه الله تعالی واجبه و لا یمکن تحصیلها الا بالنظر… .
2… فصل و اهل الاخره لیسوا مکلفین… فلو کانوا مکلفین لم یکونوا خالصین من المشقه و ذالک محال فثبت غیر مکلفین بل منعمین مکرمین تمت الرساله… فی سنه سبع و ثمانین و الف.
نوع کاغذ:اصفهانی شکری رنگ.
تزئینات جلد:تیماج یک لا قهوه‌ای رنگ سجاف عطف و حواشی تیماج قرمز.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: تزئینات متن:عناوین شنگرف.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1به چند قلم.
مشخصات اثر: یادداشتهای تملک:
متن يادداشت: پشت برگ اول تملک محمدحسن (به خط تازه) دیده می‌شود.
يادداشت عمليات: کنار برگ آخر وصالی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد ششم، صفحه 4928-4929.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: (نام مولف بر پشت نخستین برگ رساله به خط کاتب نسخه قید گردیده) این رساله دارای هشت باب است و هر باب دارای چند فصل، باب اول توحید در 4 فصل. باب دوم عدل در 6 فصل. باب سوم نبوت در پنج فصل. باب چهارم امامت در 4 فصل. فصل اول در اثبات وجوب امام است و مولف چهار حجت آورده است، باب پنجم وعد و وعید باب ششم فی الآلام و الاعراض در دو مسئله. باب هفتم آجال و ارزاق. باب هشتم احوال المکلفین بعد الموت سه فصل.
صحافي شده با: مضمار دانش=فرسنامه/ نظام‌الدین احمد گیلانی502628
تاريخ: 20140412
محل و شماره بازیابی: 125922

بيانات كتاب رساله اصول عقايد(شهيد ثاني)

اللغة

عربي

المؤلف

ش‍ه‍ي‍د ث‍ان‍ي‌، زي‍ن‌ال‍دي‍ن‌ ب‍ن‌ ع‍ل‍ي‌

العنوان

رساله اصول عقايد(شهيد ثاني)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :