رساله در ذکر و توجه(سعدالدین کاشغری)

شماره بازیابی: 3921/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-36280‬‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: رساله در ذکر و توجه/ سعدالدین کاشغری
تاریخ کتابت: قرن 10ق. بقیه دفتر از قرن 11ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 1.
قطع: ‮رقعی. ‭12/5‬*‭19‬سم. ‭140‬ص. سطور مختلف.‬
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ و نستعلیق و نیم اول دفتر که به خط نسخ کهن‌تر است.
تزئینات متن:عناوین شنگرف.
نوع کاغذ:شکری و سفید.
تزئینات جلد:تیماجی مشکی رنگ.
در پایان نسخه یک دو بیتی منقول از کتاب فصل الخطاب خواجه پارسا و در کنار این صفحه صورت نوشته لوح قبر محیی‌الدین ابن العربی هر دو به خط کاتب دفتر.
نی نامه/ نورالدین عبدالرحمان جامی، ص 63 – 68.
مکتوب برای جامی، ص 68.
سوال و جواب عرفانی، ص 68.
منظومه در اسرار بسمله/ نورالدین عبدالرحمان جامی، ص 69.
غایه الامکان فی درایه البیان/ شیخ محمود اشنوی، ص 72 – 116.
بوستان، ص 70 – 72.
مثنوی در اسرار بسمله، ص 117.
شرح غزلی از عطار، ص 118 – 139.
انشائی از همدانی، ص 139.
مکتوب خواجه احرار، ص 140.
مکتوبات جامی/ عبدالرحمان جامی، ص 140.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در فاصله شماره 7 و 8 برگی کوچک الصاق و بر یک روی آن دعاء خفاء و فرار از اعداء از یک ماخذ ترکی نقل شده (متن دعا عربی و شرح در سطور آن ترکی است) و بر دیگر روی این برگ یادداشتهای مختلف به عربی و ترکی است و از آن جمله در یک یادداشت تاریخی که به ترکی است آمده که تاریخ جلوس شاه سلیمان خان بن ابراهیم خان در 1099ق است.
يادداشت عمليات: برخی از برگ‌های نسخه اثر رطوبتی کهن دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد ششم، صفحه 4941-4945.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: همان رساله که جامی آن را با لفاظها در ذیل شرح رباعیات خویش آورده (نسخه ش 2/ 3911). نسخه حاضر صفحه آخر آن رساله است که با این دو بیتی جامی ختم می‌شود: جامی که نه مرد خانقاه است و نه دیر…
صحافي شده در اين جلد: مطلع خصوص الکلم/ داود بن محمود قیصری، ص 1 – 62.
تاريخ: 20140414
محل و شماره بازیابی: 126107

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

العنوان

رساله در ذکر و توجه(سعدالدین کاشغری)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “رساله در ذکر و توجه(سعدالدین کاشغری)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *