رساله در فقه = رساله شيخ موسي (گويا از شيخ موسي بن جعفر كاشف الغطاء نجفي)

شماره بازیابی: 610ط
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-4291‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: رساله در فقه = رساله شیخ موسی [ نسخه خطی]/ گویا از شیخ موسی بن جعفر کاشف الغطاء نجفی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: قرن 13ق.
نام خاص و کميت اثر: 76 برگ، 19 سطر
قطع: ؛‏‫16*22سم.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1آغاز موجود: و المتعلقات احوالها مختلفه و هی اقسام الاول انه لابد فیها… الثانی ما یلزم فیه المعرفه فیکفی فیه الرویه…
2انجام موجود: قبل الدخول فیه و ان احتمل قویا ثبوته قبل تمامه.
نوع کاغذ:فرنگی.
2در حاشیه برگ پایانی یادداشتی وجود دارد که شاید اشاره‌ای باشد به اینکه مولف همان شیخ موسی است: هذا تمام ما خرج بیاضه عند توجه شیخنا الشیخ محمد محبوبه الی طرفکم و صححناه تصحیح عجله و سرعه لا یومن معه من بقاء بعض الغلط و لا یغنی عن ترک النظر ثانیا الیها مضافا الی انا اعتمدنا بذلک علی ان ورائه نظر ذی النظر البصیر و الحقیق بقول فاسئل به خبیر، شیخنا و استادنا العالم العلامه و الفاضل الفهامه، فرید هذا العصر و الزمان و نادره هذا الوقت و الاقران، شیخ مشایخ العراق فی مثل هذا الوقت عی الاطلاق جناب الشیخ الموید المسدد الشیخ موسی دام ظله فی العالمین…»؛ در حاشیه برخی صفحات استدراک سقطات دیده می‌شود.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1بر پشت برگ آغاز نسخه، کتاب با عنوان رساله شیخ موسی (کاشف الغطاء) معرفی شده.
يادداشت عمليات: نسخه از آغاز افتادگی دارد و از پایان نیز مطالب ناتمام است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 1/24، صفحه 379 – 380.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: رساله‌ای است فقهی در دو بخش: بخش اول مشتمل بر هشت مقام در مسائل کلیات عبادات. بخش دوم در ابواب فقه است که از اول طهارت تا بخش غسل دخول در اماکن مشرفه را تحت عنوان کتاب الصلوه در بر دارد.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): فقه

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

رساله در فقه = رساله شيخ موسي (گويا از شيخ موسي بن جعفر كاشف الغطاء نجفي)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “رساله در فقه = رساله شيخ موسي (گويا از شيخ موسي بن جعفر كاشف الغطاء نجفي)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *