زایچه بروج اثنی عشر

شماره بازیابی: 6551/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-6966‬
زبان اثر: Per
عنوان و نام پديدآور: زایچه بروج اثنی عشر [ نسخه خطی]
نام خاص و کميت اثر: 1پ – 28پ
قطع: ؛‏‫15*21سم. 138گ. سطرها مختلف.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1حمدی فزون از میزان و عقول و حواس و سپاسی برون از اندازه و قیاس مریزدانی را سزاوار است که اطباق سبع سموات را به قلم صفت محل ظهور نور زینت کواکب… .
2… دوم مستولی بوند بر این ترتیب و مسعود باشند احوال مولود از طبیعت این بیت بر یک نسق گردد از اول تا آخر.
تزئینات متن:عناوین به قرمز.
تزئینات جلد:تیماج مشکی بدون مقوا.
1بین رساله اول و دوم فصولی در تسخیر اجنه و پریان و دیو و احکام موالید و موضع القمر فی الموالید و مدت صلاحیت نطفه برای کمال ظهور به ولادت و چند نمودار قانون تحقیق قمر و چند یادداشت پزشکی و چند جدول پراکنده در بودن خداوند خانه اندر خانه‌ها آمده است.
1در دو برگ پایانی نیز چند یادداشت پراکنده در نجوم و پزشکی دیده می‌شود.
اشجار و اثمار/ علی شاه بن محمد بن قاسم خوارزمی، علاء منجم، 125پ – 137ر.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1روی برگ اول یادداشتی در روش تهیه جوهر قرمز و یادداشتی در درجات سعادت افزا به نقل از میرزا نصرالله آصفی آمده است.
يادداشتهاي مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمايه هاي داخل اثر: در 17 شعبه با این عناوین آمده است: شعبه اول: در کیفیت احوال موالید، در پنج ثمره. شعبه دوم: در اخلاق مولود، در شش ثمره. شعبه سوم: در صورت و مزاج مولود، در سه ثمره. شعبه چهارم: در احوال حواس و قوتهای نفسانی، در 11 ثمره. شعبه پنجم: در احوال عمر مولود و تحقیق خانه‌ها و ذکر عطیات کواکب، در 7 ثمره. شعبه ششم: در احکام طالع، در 16 ثمره. شعبه هفتم: در احکام خانه دوم، در 6 ثمره. شعبه هشتم: در احکام خانه سوم، در 4 ثمره. شعبه نهم: در احکام خانه چهارم، در 5 ثمره. شعبه دهم: در احکام خانه پنجم، در 8 ثمره. شعبه یازدهم: در احکام خانه ششم، در پنج ثمره. شعبه دوازدهم: در احکام خانه هفتم، در 16 ثمره. شعبه سیزدهم: در احکام خانه هشتم، در 13 ثمره. شعبه چهاردهم: در احکام خانه نهم، در 11 ثمره. شعبه پانزدهم: در احکام خانه دهم، در 8 ثمره. شعبه شانزدهم: در احکام خانه یازدهم، در 5 ثمره. شعبه هفدهم: در احکام خانه دوازدهم، در 11 ثمره.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 20، صفحه 122.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: در زایچه بروج اثنی عشر و کواکب سبعه و احکام آنها و احکام طالع مولود و دلایل کلیه و جزئیه و مفردات و مرکبات و عام و خاص و سعادت و شقاوت و… در 17 شعبه شامل عناوینی است.
صحافي شده در اين جلد: احکام الاعوام/ علی شاه بن محمد بن قاسم خوارزمی، علاء منجم، 45پ – 124پ.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): نجوم
محل و شماره بازیابی: 122894

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

العنوان

زایچه بروج اثنی عشر

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “زایچه بروج اثنی عشر”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *