سفرنامه(از: محمدعلی فراهانی)

شماره بازیابی: 2310
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-23625‬‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: سفرنامه/ از: محمدعلی فراهانی
قطع: ‮‭13/5‬*‭21‬سم. ‭110‬ص. 9س.‬
يادداشتهاي کلي: در حاشیه کتاب اضافات و اصلاحاتی ظاهرا به خط مولف وجود دارد
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1ربنا لا تزع قلوبنا بعد اذ هدیتنا…
2بیست و ششم شهر جمادی الاول بود وارد تبریز شد.
چون بر روی کاغذی که در عطف کتاب چسبانده‌اند و کهنگی آن مقارن اصل نسخه است نوشته شده: «سفرنامه میرزا محمدعلی حسینی فراهانی» معلوم می‌شود که کاتب از روی خط مولف نقل کرده است.
تزئینات متن:عناوین به همان خط به سرخی نوشته شده.
تزئینات نسخه:صحیفه اول سرلوح از طلا و لاجورد و سرنج دارد و 12 صحیفه اول تذهیب متوسط بین السطرین و حاشیه هفت خطی از مرکب سیاه و لاجورد و طلا و سرنج دارد.
نوع کاغذ:فرنگی سفید رگه‌دار.
تزئینات جلد:میشن خرمایی داغ کرده.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: مولف در دیباچه نام خود را نیاورده وی در پایان نسخه کاتب رقم کرده است: «الفقیر الحقیر المذنب غفرالله محمدعلی الحسینی الفراهانی».
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:شکسته خوش.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2در حاشیه بیشتر از صحایف به خط نسخ سبز خط عثمانی مطالبی نوشته شده و گاهی هم متن کتاب را خط کشیده و با همان خط اصلاحاتی کرده‌اند و ظاهرا این اضافات و اصلاحات به خط مولف کتاب است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد چهارم، صفحه 2995.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: مولف ساکن تبریز بوده و شب سه‌شنبه هیجدهم شعبان 1263ق. از بغداد عازم حج شده و از راه دلی عباس و قره تپه و… و توارق و کرکوک و آلتون کوپری و اربیل و کلک و موصل و دلیب و مزاحف و جزیره العمر و دیرتپه و مسین و ماردین و شیخان و خانی و دیاربکر و سیورک و خارپوت و اورفه و راس العین و بیره جک و حلب و خان تومان و سلمی و معره النعمان و خان شیخان و حما و حمص و ایکی قبولی و چشمه و امام زین العابدین و قطیفه و شام و مزیرب و تبوک و عین زرق و معان و مداین صالح و حدیبیه و حشمتی و مدینه و… به مکه رفته و از راه شام و دومه و بنک و حما و حلب و اخضرین و سزار و بیره جک و آسمان و … و قره چوان و سیورک و قراباغچه و دیاربرک و قرطی و… اویس قرن و خان و بدلیس و دلیکلی طاش و میدان و تاتوان دریاچه وان و اخلاط و ارین و عادل جواز و ارجیش و بیگری و محمودی و قشلان مقوری و برخملو و شروک و خوی و الماسرای و دیرج خلیل به تبریز برگشته و 26 جمادی الاولی 1264ق. وارد تبریز شده است.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): سفرنامه‌ها
تاريخ: 20130722
محل و شماره بازیابی: 112945

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

العنوان

سفرنامه(از: محمدعلی فراهانی)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “سفرنامه(از: محمدعلی فراهانی)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *