Search
Search

نبذة عن كتاب سمت قبله تبریز(خواجه نصیرالدین طوسی)

شماره بازیابی: 3934/5
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-36395‬‬
زبان اثر: فارسی
سر شناسه: ن‍ص‍ی‍رال‍دی‍ن‌ طوس‍ی‌، م‍ح‍م‍دب‍ن‌ م‍ح‍م‍د، ‏‫597 -‏672ق.‬
عنوان و نام پديدآور: سمت قبله تبریز/ خواجه نصیرالدین طوسی
تاریخ کتابت: قرن 9ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 45 – 46.
قطع: ‮خشتی. ‭14‬*‭19/5‬سم. ‭585‬گ. ‭19‬س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1استخراج سمت قبله تبریز … منقول عن خط الامام… نصیر الحق و الدین لیکن آ سمت راس تبریز و ب سمت راس مکه و ح قطب معدل النهار… .
2… و هو ارتفاع الشخص فی الوقت الذی یکون قله مسامته لمکه حماها الله تعالی من الیوم المذکور و هو المطلوب.
تزئینات متن:عناوین در سراسر دفتر به شنگرف.
نوع کاغذ:اصفهانی.
تزئینات جلد:تیماجی قهوه‌ای با نقش گل و بوته در قالب ترنج و سر ترنج دارای لبه برگردان.
پشت برگ آخر دفتر فقره‌ای از کشف الحقائق المحمدیه (غیاث‌الدین منصور) و در ذیل آن با قلم نستعلیق خوب به عربی نوشته: «ورود من به دارالسلطنه اصفهان در عشر آخر شعبان 1167 مصادف با سلطه افاغنه بر آن شهر بود».
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1بر پشت برگ نخست فهرست رساله‌های موجود در این دفتر.
مشخصات اثر: یادداشتهای تملک:
متن يادداشت: بر پشت برگ نخست تملکی است با قلم نستعلیق کهن از مسعود بن فضل‌الله حسنی حسینی بهبهانی و نیز تملکی است از زین‌العابدین.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد ششم، صفحه 4983-4984.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: فائدتی است منقول از خط خواجه، با همان قلم کهن که دیگر رساله‌های مندرج در این دفتر نگارش یافته. این نسخه حاشیه‌های بدون نشان و با قلم متن دارند.
صحافي شده با: الرخامات الافقیه – القول فی… = مقاله فی الرخامه الافقیه/ ابو علی حسن بن حسن بن هیثم502813
تاريخ: 20140601

بيانات كتاب سمت قبله تبریز(خواجه نصیرالدین طوسی)

اللغة

فارسي

المؤلف

ن‍ص‍ي‍رال‍دي‍ن‌ طوس‍ي‌، م‍ح‍م‍دب‍ن‌ م‍ح‍م‍د

العنوان

سمت قبله تبریز(خواجه نصیرالدین طوسی)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :