شرح آداب البحث

شماره بازیابی: ‭2781/2‬
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-19699‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: شرح آداب البحث [نسخه خطی]
تاریخ کتابت: ق 10ق. (نستعلیق)، 931ق. (نسخ).
نام خاص و کميت اثر: ص 10-53.
قطع: 12/5*17/5سم. 18 و 19س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الحمدلله رب العالمین و الصلوه علی محمد و آله اجمعین و بعد فقال… مولانا شمس المله و الدین السمرقندی… المنه علینا من من علیه لواهب النعم…
2… و بها یحصل المطلوب کما مر فی الشق الاول من التردید المذکور تمت الرساله فی التاریخ سنه احدی و ثلاثون و تسعمایه… و علی آله اجمعین.
نوع کاغذ:اصفهانی شکری.
تزئینات جلد:میشن یشمی.
نک: کشف الظنون، 1/ 68؛ مجلس، 3/ 59؛ ذریعه، 13/ 53.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
مشخصات اثر: شکل و سجع مهر:
متن يادداشت: در پشت نخستین برگ دومین رساله دو مهر دایره‌ای به نقش: «عبده جمال‌الدین محمود الحسینی» و چند نوشته دیگر دیده می‌شود.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد پنجم، صفحه 3781-3782.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: شرح آداب البحث شرحی است بر آداب البحث محمد بن اشرف سمرقندی. در فهرست آستان قدس از کمال‌الدین مسعود شیروانی (ق 9ق.) دو شرح بر آداب البحث سمرقندی یاد شده که نخستین شرح از آن دو با شرح مورد گفتگو مطابق است. در فهرست دانشگاه این شرح را به طور احتمال از مولف مذکور دانسته‌اند و گویا سبب این احتمال نوشته مالک نسخه است که در آن نوشته این شرح از کمال‌الدین مسعود دانسته شده و مولف ذریعه نیز این استظهار را نقل می‌کند. اما به نظر این نگارنده احتمال آنکه از کمال‌الدین مسعود باشد دور است زیرا حاشیه‌های زیادی بر کنار این شرح است که در پایان آنها نام مسعود نوشته شده که نشان است از شرح کمال‌الدین مسعود. و اگر شرح از مسعود بود معمولا حاشیه مولف با نشان «منه» مشخص می‌گردید. در این شرح از رکن‌الدین عمیدی یاد شده است.
صحافي شده با: مجموعه 1043754
تاريخ: 20130615

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

شرح آداب البحث

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “شرح آداب البحث”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *