اللغة |
عربي |
---|---|
العنوان |
شرح ابيات لعبد القادر الجيلاني (از: احمد بن ابيبكر بن محمد رداد (پيش از 821ق)) |
شماره بازیابی: 10582/13
شماره مدرک کتابخانه مجلس: 10-6593
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: شرح ابیات لعبد القادر الجیلانی [ نسخه خطی]/ از: احمد بن ابیبکر بن محمد رداد (پیش از 821ق)
محل کتابت:
مکان کتابت: در مسجد الحرام مقابل رکن یمانی
؛ مکان کتابت: در زبید یمن
تاریخ کتابت:
، تاریخ کتابت: سلخ ذیحجه 821ق
؛ تاریخ کتابت: سلخ رمضان 825ق.
نام خاص و کميت اثر: ص. 410 – 417
قطع: ؛10*13سم. 422گ. سطور مختلف.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1هذا سوال ورد من بعض الممتحنین… یساله عن معنی قول الشیخ الامام… هذه سبعه ابیات من احسن ما قیل و سمع لم یسبق الی مثلها… .
2و لا ستحل رجال مسلمون دمی/ یرون اقبح ما یاتون حسنا
تزئینات متن:عناوین سیاه و شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج زرشکی لولادار.
1بعد از رساله دوم چند برگ باقیمانده از یک وصیت و منتخباتی از البرد الموشی من صناعه الانشاء و مجموعهای از روایت منقول از پیامبر اکرم (ص) به طریقه اهل سنت به تاریخ 821ق کتابت شده است؛ در ادامه رساله 12 احادیثی از رسول اکرم (ص) از کتاب موجبات الرحمه و عزائم المغفره اثر احمد بن ابیبکر بن محمد رداد و المصابیح و نیز وصایای امام علی (ع) به امام حسن (ع) و نیز وصایای لقمان به پسرش و در پایان نسخه ترجمه وصایای افلاطون به ارسطو آمده است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2حواشی و تعلیقات فراوان در هامش بسیاری از صفحات.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 1/33، صفحه 116.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: نویسنده که از وی در این نسخه کتابی با عنوان «موجبات الرحمه و عزائم المغفره» نام برده شده، رساله حاضر را در پاسخ به پرسش فقیه محمد بن حسین (ناخوانا؟) که از وی مفهوم و معنای ابیاتی از محی الدین عبدالقادر گیلانی را پرسیده بود، تحریر کرده است. بیت اول این اشعار این است: قل لمن طاف بکاسات الهوی/ و سقی العشاق مما قد نهل.
صحافي شده با: جام جهان نما/ شمسالدین محمد شیرین بن عزالدین مغربی تبریزی780872
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): عرفان
تاريخ: 20100301
محل و شماره بازیابی: 186890
اللغة |
عربي |
---|---|
العنوان |
شرح ابيات لعبد القادر الجيلاني (از: احمد بن ابيبكر بن محمد رداد (پيش از 821ق)) |