شرح التوحيد = للصدوق(قاضي سعيد، محمد بن مفيد مفيد قمي)

شماره بازیابی: 14545
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-41931
زبان اثر: عربي
سر شناسه: ق‍اض‍ی‌ س‍ع‍ی‍د ق‍م‍ی‌، م‍ح‍م‍د س‍ع‍ی‍د ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د م‍ف‍ی‍د، 1049- 1103؟ق‌.
عنوان و نام پديدآور: شرح التوحید = للصدوق/ قاضی سعید، محمد بن مفید مفید قمی
تاریخ کتابت: ، ظهر دوشنبه محرم الحرام.
قطع: ‮؛ ‭21/3‬*‭31‬ سم./ ‭194‬ گ. ‭23‬س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:«الحمدلله و سلام علی عباده الذین اصطفی خصوصاً محمد المصطفی و آله الاصفیاء … .»
انجام:«… علی الممسوس فی ذات الله تعالی و اولاده الذین هم انوار العجب العلیا و ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء.»
تزئینات متن:عناوین «مفتاح» و فراز متن به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج مشکی.
نشانه بلاغ در صفحات متعدد نسخه مشهود است.
2نسخه دارای حواشی مختصری می باشد.
اوائل نسخه دارای رطوبت دیدگی است که به متن آسیبی نزده است.
نک: فهرست مجلس، ش 4871.
وضعیت استنساخ نسخه: در پایان نسخه، یادداشت استکتابی که متأسفانه جوهر آن را افشانده و یادداشت را پاک کرده‌اند.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در آغاز نسخه، فهرست ابواب و مطالب با تصریح به شماره ورق کتابت شده است.
مشخصات اثر:
شکل و سجع مهر:
امضا:
متن يادداشت:
در ابتدا و انتهای کتاب مهر هشت گوش بزرگ با سجع «هو المالک بالاستحقاق من عواری الزمان لدی الاحقر الجانی عبده الحسین بن عبدالله الطهرانی» حک شده است.
در پایان نسخه امضای «بلغ مقابلته و لله الحمد» درج شده است.
يادداشت عمليات: جلد نسخه فرسوده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد: 41، صفحه 41- 42.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: جلد دوم مشتمل بر باب سوم در معنای واحد و توحید تا باب 26 در معنای قول خداوند متعال «و نفخت فیه من روحی».
عنوانهاي گونه گون ديگر: للصدوق
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): اعتقادات و حدیث
تاريخ: 20151102
محل و شماره بازیابی: 190043

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

المؤلف

ق‍اض‍ي‌ س‍ع‍ي‍د ق‍م‍ي‌، م‍ح‍م‍د س‍ع‍ي‍د ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د م‍ف‍ي‍د

العنوان

شرح التوحيد = للصدوق(قاضي سعيد، محمد بن مفيد مفيد قمي)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “شرح التوحيد = للصدوق(قاضي سعيد، محمد بن مفيد مفيد قمي)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *