شفاء الاوام في احاديث الاحكام = شفاء الاوام للتمييز بين الحلال و الحرام (از: اميرحسين بن محمد بدرالدين حسني)
شماره بازیابی: 480ط
شماره مدرک کتابخانه مجلس: 10-4208
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: شفاء الاوام فی احادیث الاحکام = شفاء الاوام للتمییز بین الحلال و الحرام [ نسخه خطی]/ از: امیرحسین بن محمد بدرالدین حسنی
کاتب: : کاتب: صلاح بن ناصر
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: مورخ 1077ق.
نام خاص و کميت اثر: 328 برگ، 33 سطر
قطع:
؛20*29سم
؛رحلی.
يادداشتهاي کلي: صلاح بن ناصر نسب خود را به عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب علیه السلام میرساند بدین گونه: صلاح بن ناصر بن محمد… محمد الشهید بنجران بن عبدالله بن عبیدالله بن الحسن بن عبیدالله بن العباس بن علی بن ابی طالب (علیه السلام).
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الحمدلله الذی الهمنا رشده بالطافه الخفیه و هدانا سبل النجاه بعوارفه السینه… اما بعد فانی لما وقفت علی الاخبار الماثوره…
2و الحمدلله مقوما بالدوام علی جمیع نعمه اجسام و قسمه الوسام و صلواته علی محمد خیرالانام و علی آله البرره الکرام.
تزئینات جلد:تیماج مشکی.
نوع کاغذ:ترکی بغدادی.
ماخذ فهرست: جلد 1/24، صفحه 314 – 315.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1پشت برگ آغاز، یادداشتهای متفرقه دیده میشود.
مشخصات اثر: یادداشتهای تملک:
متن يادداشت: پشت برگ آغاز، تملک کاتب مورخ 1077 و نیز تملک محمد بن احمد بن زینالدین.
يادداشت عمليات: چند برگ از آغاز و پایان نسخه وصالی شده است. در حاشیه پایین صفحات آغازین لکههای رطوبت دیده میشود.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: مولفات الزیدیه، 2/ 207؛ مطلع البدور، 2/ 78.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: از کتب حدیث مورد اعتماد زیدیه است که در آن مطابق مذهب امام یحیی الهادی سخن گفته است. مولف، کتاب را در دو جلد و چهار جزء پرداخته است و در آن به جمع احادیث صحیح و قابل اعتماد پرداخته و در اوائل ابواب، فتاوی خود را میآورد. مولف خود به اتمام کتاب توفیق نیافته و امیر صلاحالدین بن ابراهیم آن را کامل کرده است.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): حدیث
بيانات الكتاب
اللغة | عربي |
---|---|
العنوان | شفاء الاوام في احاديث الاحكام = شفاء الاوام للتمييز بين الحلال و الحرام (از: اميرحسين بن محمد بدرالدين حسني) |
المراجعات
لا توجد مراجعات بعد.