Search
Search

شك و حل (انقسام الاجسام) (از: حسين بن جمال‌‌الدين محمد خوانساري (-1099ق.))

نبذة عن كتاب شك و حل (انقسام الاجسام) (از: حسين بن جمال‌‌الدين محمد خوانساري (-1099ق.))

شماره بازیابی: 18386/14
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‮‭10-31951‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: شک و حل (انقسام الاجسام) [نسخه خطی]/ از: حسین بن جمال‌‌الدین محمد خوانساری ( -1099ق.)
کاتب: معین بن احمد.
تاریخ کتابت: 1090ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 462-464.
قطع: ‮‭12‬*‭19‬سم. ‭471‬ص. ‭15‬س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1اعلم انه قد یستشکل علی ما ذهب الیه الحکماء من ان الجسم قابل للقسمه…
2لکن لا یجوز ان یوجد زمان لا یوجد فیه شیء من الفواصل فتدبر.
تزئینات متن:عناوین و نشانی‌ها شنگرف.
تزئینات نسخه:تمامی صفحات مجدول شنگرف و لاجورد.
تزئینات جلد:پارچه‌ای.
برخی حواشی و تعلیقات با نشان «منه مد ظله العالی».
1فهرست مطالب در روی برگ اول تحریر شده. در ص 382 مناجات به لغت سریانی و ترجمه آن به عربی (در دو بیت) نوشته شده است.
نک: دانشگاه 16/ 343؛ عکسی مرکز احیاء 4/ 189؛ دنا 6/ 1216.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق تحریری.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2در حاشیه تصحیح شده، یادداشت بلاغ و مقابله و قرائت در حضور مصنف در حاشیه پایانی رسایل تحریر شده است.
مشخصات اثر: شکل و سجع مهر:
متن يادداشت: خط و مهر جمال‌الدین محمد خوانساری و محمد مومن بن جمال‌الدین در روی برگ اول و نیز یادداشت کاتب در آغاز نسخه و مهر وی دیده می‌شود.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 50، صفحه 155.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: رد قول قدماست در اینکه جسم قابل قسمت به بی‌نهایت باشد.
صحافي شده با: مقدمه الواجب/ حسین بن جمال‌‌الدین محمد خوانساری1055194
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): فلسفه
تاريخ: 20130512
محل و شماره بازیابی: 1209551

بيانات كتاب شك و حل (انقسام الاجسام) (از: حسين بن جمال‌‌الدين محمد خوانساري (-1099ق.))

اللغة

عربي

العنوان

شك و حل (انقسام الاجسام) (از: حسين بن جمال‌‌الدين محمد خوانساري (-1099ق.))

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :