Search
Search

عرض نامه(افضل‌الدین محمدبن حسن مرقی کاشانی، بابا افضل)

نبذة عن كتاب عرض نامه(افضل‌الدین محمدبن حسن مرقی کاشانی، بابا افضل)

شماره بازیابی: 4942/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-38012
زبان اثر: فارسی
سر شناسه: ب‍اب‍ااف‍ض‍ل‌ ک‍اش‍ان‍ی‌، م‍ح‍م‍د ب‍ن‌ ح‍س‍‍ن‌، ق‍رن‌ 7ق‌.
عنوان و نام پديدآور: عرض نامه/ افضل‌الدین محمدبن حسن مرقی کاشانی، بابا افضل
کاتب: فریدالدین محمد بن محمد
تاریخ کتابت: ، 1056ق.
نام خاص و کميت اثر: گ 1پ – 18پ.
قطع: 9*19سم. سطر گوناگون.
يادداشتهاي کلي: در مصنفات بابا افضل، ص 147 چاپ مهدوی و مجتبی مینوی آمده است.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:بسمله، خداوندا بفزونی خود و فروغ وجودت که جان بوی جویا و خرد بوی گویا شد…
انجام:… و فزون از خاصیت و بایست بهیچ ستاننده مده که رقیب تو شود… تمام شد در هشتم شهر ذی‌القعده در بلده دارالسلطنه اصفهان سنه 1056 و انا العبد فریدالدین محمدبن محمد.
تزئینات متن:نشان و عنوان شنگرف.
تصاویر:دارای چهار شکل هندسی در آغاز بعضی از رساله‌های مجموعه.
نوع کاغذ:سپاهانی.
تزئینات جلد:تیماج کبود.
نک: ذریعه 15/ 246؛ دانشگاه 3/ 301؛ مشار فارسی 1108.
حلیه الابدال/ مولانا عبدالرزاق کاشانی، گ 21ر – 22ر.
وصیت حکما/ همو، گ 22پ.
ایمنی از بطلان نفس در پناه خرد/ همو، گ 22پ – 23ر.
گفتار در بیان تناهی اجسام/ همو، گ 23پ – 24ر.
فی تحقیق الدهر و الزمان/ همو، گ 824ر – 24پ.
نصایح بطالبان حکمت/ همو، گ 24پ.
درباره دانای ذات/ همو، گ 25پ.
در داننده و دانسته و عاقل و معقول/ همو، گ 25ر.
در ذات و حقیقت مبداء هستیها/ همو، گ 25پ.
مقاله/ شیخ بهاءالدین محمد (گویا) عاملی، گ 26ر.
خطب و کلمات امیرالمومنین، گ 26پ – 34ر.
فیصله التفرقه بین الاسلام و الزندقه/ غزالی، گ 34پ – 36ر.
کلمات امیرالمومنین، گ 36پ – 38ر.
حشر الاشیاء و معاد کل شییء/ همو، گ 38پ – 47پ.
بخشی از جواب بابا افضل به صدر سعید شمس‌الدین دزواگوش/ محمدبن حسن مرقی کاشانی، گ 47پ – 48پ.
اندر انکه وجود بر چند قسم است/ همو، گ 48پ – 49ر.
نامه، گ 49پ – 50پ.
الالفاظ المفرده/ صدرالدین محمدبن ابراهیم شیرازی، گ 61پ – 56ر.
توحید/ محمدبن علی بن بابویه قمی، گ 56پ – 60ر.
کتاب فضل القرآن، گ 61پ – 76ر.
وجیزه/ میر ابوالقاسم، گ 63پ – 64ر.
پرسش و پاسخ/ میر ابوالقاسم فندرسکی، گ 64ر – 64پ.
الحکمه العرشیه/ مولی صدرالدین محمدبن ابراهیم شیرازی، گ 63پ – 82ر.
رساله فی التشخیص/ همو، گ 82پ – 85پ.
رساله فی ماهیه الوجود/ همو، گ 85پ – 88ر.
رساله فلسفیه/ همو، گ 87ر.
متشابهات القرآن/ همو
مطالبی پراکنده
پرسش و پاسخ، گ 96پ – 97.
احوال نفوس جزیی بعد از فساد تن/ بابا افضل، گ 97.
گفتار/ همو، گ 97پ.
گفتار/ همو، گ 98.
اشعاری پراکنده فارسی و عربی، گ 98ر – 99پ.
رساله اثبات واجب الوجود بالذات/ دشتکی شیرای، گ 100ر – 138پ.
فی بیان تناهی الابعاد، گ 139ر.
روض الجنان، گ 139ر – 140ر.
مبحث فی اثبات الهیولا، گ 140پ.
من کلمات امیرالمومنین (ع)، گ 141ر – 145ر.
جذوات/ میر محمدباقر داماد، گ 145پ – 146ر.
اوراد و اذکار/ شیخ شهاب‌الدین سهروردی
دعا/ محمدباقر میرداماد، گ 146پ – 147ر.
اصول الدین/ محمدطاهر وحید، گ 147پ – 148
/ اجوبه مسایل ابوریحان/ ابی علی بن عبدالله ابن‌سینا، گ 149ر – 155پ.
رساله فی الهیولی/ شمس‌الدین محمد خفری، گ 155پ – 16پ.
رساله اشتراک وجود/ مولی رجب علی تبریزی، گ 161پ – 164پ.
رساله فی علم الواجب تعالی/ میر محمدباقر بن محمد استرآبادی، میرداماد، گ 164ر – 164پ.
بحثی در ماهیت و وجود، گ 165ر.
فصوص الحکمه/ منسوب به ابونصر محمدبن محمدبن طرخان فارابی، گ 165پ – 176پ.
الآثار المتخیله = رساله قوس و قزح/ ابی‌الخیر حسن بن سوار، گ 176پ – 178ر.
طول بلده مکه و عرضها، گ 178پ – 179ر.
من کلمات امیرالمومنین، گ 179ر
آغاز و انجام/ خواجه نصیرالدین طوسی، گ 180ر – 180پ.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:شکسته نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در پایان این رساله دو بند یکی عربی و دیگر فارسی در وجود هست، و یادداشت مقابله روز پنجشنبه نوزدهم شهر ذی‌القعده.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد هفتم، صفحه 5862-5863.
صحافي شده در اين جلد: وجود (رساله در…)/ میرسیدعلی بن محمد حسینی شریف جرجانی، گ 19ر – 20پ.
تاريخ: 20150221
محل و شماره بازیابی: 165013

بيانات كتاب عرض نامه(افضل‌الدین محمدبن حسن مرقی کاشانی، بابا افضل)

المؤلف

ب‍اب‍ااف‍ض‍ل‌ ك‍اش‍ان‍ي‌، م‍ح‍م‍د ب‍ن‌ ح‍س‍‍ن‌

اللغة

فارسي

العنوان

عرض نامه(افضل‌الدین محمدبن حسن مرقی کاشانی، بابا افضل)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :