عوارف المعارف (از: شهاب‌الدين ابوحفص عمر بن محمد سهروردي (539 – 632ق))

شماره بازیابی: 10478
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-5948‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: عوارف المعارف [ نسخه خطی]/ از: شهاب‌الدین ابوحفص عمر بن محمد سهروردی (539 – 632ق)
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: ح قرن 8ق.
قطع: ؛‏‫19*27سم. 130گ. 25س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الحمدلله العظیم شانه القوی سلطانه الظاهر احسانه الباهر حجته و برهانه المحتجب بالجلال… .
2… الباب السادس و الاربعون فی ذکر الاسباب المعینه علی قیام اللیل و ادب النوم فمن ذلک ان العبد یستقبل اللیل عند غروب الشمس بتجدید الوضوء…
تزئینات متن:عناوین باب‌ها و فهرست ابتدای کتاب با زر درشت کتابت شده است، عناوین درشت و لاجوردی.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای ساده.
ماخذ فهرست: جلد 1/33، صفحه 46 – 47.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ کهن.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 2در هامش نسخه تصحیح شده است.
يادداشت عمليات: برگ اول نسخه افتاده و از انتها نیز تا اواسط باب 46 را در بر دارد؛ برخی صفحات ترمیم شده است، گوشه‌ها و وسط صفحات رطوبت خورده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: کشف الظنون، 2/ 1177؛ معجم المطبوعات، 1/ 1061؛ دانشگاه، 8/ 497؛ ملک، 1/ 509؛ ملی، 13/ 103.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: کتابی در بیان سیر و سلوک که در آن برخی از علوم و احوال و مقامات و آداب و اخلاق صوفیه در ضمن 63 باب ذکر شده است. برخی از ابواب کتاب چنین است: شرح حال صوفیه اختلاف طریقه ایشان، ذکر متصوفه و متشبهه، ذکر ملامتیه و شرح حال آنها، در احوال مشایخ، سماع، ذکر چله نشینی صوفیه، آداب و اخلاق صوفیه، در آداب و اسرار نماز، در آداب روزه، در آداب شب زنده‌داری، در آداب مرید با شیخ، در آداب مصاحبت و برادری، در معرفت انسان به نفس و مکاشفات صوفیه، در اشاره مختصر به مقامات، در ذکر احوال، در ذکر برخی از بدایات و نهایات و صحت آن.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تصوف
محل و شماره بازیابی: 189307

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

عوارف المعارف (از: شهاب‌الدين ابوحفص عمر بن محمد سهروردي (539 – 632ق))

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “عوارف المعارف (از: شهاب‌الدين ابوحفص عمر بن محمد سهروردي (539 – 632ق))”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *