كتاب المرصع في الكني = المرصع في الاباء و الامهات(ابن اثير جزري ضياءالدين ابوالفتح نصرالله بن ابي‌الكرم محمدبن محمدبن عبدالواحد شيباني، الملقب به ضياءالدين.)

شماره بازیابی: 5138/89
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-38570
زبان اثر: عربي
سر شناسه: اب‍ن‌ اث‍ی‍ر، ن‍ص‍رال‍ل‍ه‌ ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د‏‫، 558‬-‏637ق.
عنوان و نام پديدآور: کتاب المرصع فی الکنی = المرصع فی الاباء و الامهات/ ابن اثیر جزری ضیاءالدین ابوالفتح نصرالله بن ابی‌الکرم محمدبن محمدبن عبدالواحد شیبانی، الملقب به ضیاءالدین.
تاریخ کتابت: ، قرن 11ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 574-620.
قطع: ‮‭17‬*‭30‬سم. ‭1130‬ص. اندازه جلد: ‭24‬*‭38‬سم.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:بسمله. الحمدلله المنزه عن الآباء و الامهات، المقدس من البنین و البنات الممتنع بنور جلاله عن ادراک الحواس و احاطه الجهات، المتعالی بعظمه کماله من حدوث المبادی…
انجام:… ذات الغمر موضع قال قیس الهذلی سقی الله ذات الغمر و بلادیه و جارت علیها البارقات اللوامع.
تزئینات نسخه:این مجموعه دارای فهرستی است با سرلوح زرین جدول‌بندی شده که در هر خانه از جدول مزبور نام یک کتاب یا یک رساله با قید شماره نوشته شده است، قبل از فهرست سه صفحه به خط شکسته نستعلیق زیر رساله‌ای نوشته شده که خارج از فهرست و تازه‌تر است ولی چون آغاز دفتر است شماره یک بدان اختصاص داده شد و کتاب‌های مجموعه اصلی از ش2 آغاز می‌شود.
نوع کاغذ:آبی.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای.
نک: کشف الظنون 1656؛ معجم المطبوعات 1/ 34-36.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: این کتاب به ابن اثیر مبارک بن محمد (544-606ق.) نیز نسبت داده شده است (نک: فنخا 29/ 109).
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد هشتم، صفحه 6271.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: ابتدا مقصود خود از تالیف این کتاب و نام کتاب را بیان می‌نماید و سپس از باب اول که در مقدمات است شروع به کتاب می‌کند و هر باب را که مشتمل بر چندین فصل است آغاز نموده و نسخه تا میانه باب سوم مشتمل بر اسماء مترادفه را دارد ولی این باب به پایان نرسیده و ناقص است.
صحافي شده با: مجموعه [دارای 155 بخش]/ گردآورنده: شمس‌الدین محمدبن علی بن نعمت‌الله الخاتونی495968
عنوانهاي گونه گون ديگر: المرصع فی الاباء و الامهات
تاريخ: 20150512
محل و شماره بازیابی: 166588

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

المؤلف

اب‍ن‌ اث‍ي‍ر، ن‍ص‍رال‍ل‍ه‌ ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د‏‫

العنوان

كتاب المرصع في الكني = المرصع في الاباء و الامهات(ابن اثير جزري ضياءالدين ابوالفتح نصرالله بن ابي‌الكرم محمدبن محمدبن عبدالواحد شيباني، الملقب به ضياءالدين.)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “كتاب المرصع في الكني = المرصع في الاباء و الامهات(ابن اثير جزري ضياءالدين ابوالفتح نصرالله بن ابي‌الكرم محمدبن محمدبن عبدالواحد شيباني، الملقب به ضياءالدين.)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *