Search
Search

نبذة عن كتاب متعه رساله در…

شماره بازیابی: ‭3321/20‬
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-30975‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: متعه رساله در… [نسخه خطی]
تاریخ کتابت: ق 11ق.
نام خاص و کميت اثر: ص 379-389.
قطع: ‮بیاض رقعی. ‭3/5‬*8*‭18‬سم. ‭539‬ص. ‭18‬س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بدانکه اجماع واقع است در میان اهل اسلام در اینکه نکاح متعه که او را نکاح منقطع گویند در صدر اسلام مشروع بوده… و هیچ کس از اهل اسلام درین خلاف ندارد و اکابر صحابه و تابعین و غیر هم ارتکاب اینمعنی کرده‌اند… .
2… پس چرا اهل جهالت و ضلالت دوام را مشروع و حلال میدانند و متعه را حرام و نامشروع مخوانند.
نوع کاغذ:اصفهانی.
تزئینات جلد:تیماجی سبز.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:شکسته نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1این نسخه به خط ها و قلم‌ها مختلف در سال‌های مختلف از جمله خط حکیم مومن و محمدباقر طبیب تنکابنی این دفتر نخست در دست رضا قلی هدایت و سپس در دست معتمدالدوله عبدالعلی متخلص به عبدی پسر فرهاد میرزا بوده و یادداشت‌های هر دو در دفتر دیده می‌شود. در ص 537 مرحوم رضا قلی خان هدایت به خط خود نوشته است، «هو الله تعالی این بیاض که فی المثل برجیست پر اختر حکمت و درجی پر گوهر معرفت فقیر الراجی لعنایت رضا قلی المتخلص بهدایت در ری خریداری نموده. 1258» و سپس در ص 539 پس از چند بیت از الهی که ظاهرا به خط خود او است و در صدر آن نوشته: «الهی عفی عنه» باز مرحوم هدایت به خط خود نوشته است: «این کراس بیاض را که مطالعه مطالع شموص مطالب و مقاصد نکات حکمت آیاتش دیده دل را ضیا دهد و سویدای قلب از سوداش سلب شود و غالبا رسالتش بخط مرحوم حکیم مومن تنکابنی صاحب تحفه است و بعضی را بصوابدید وی نگاشته‌اند…».
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد پنجم، صفحه 4310.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: ادله بر مشروعیت متعه و رد اهل سنه.
صحافي شده با: رساله الفقر 498457
تاريخ: 20130709
محل و شماره بازیابی: 122611

بيانات كتاب متعه رساله در…

اللغة

فارسي

العنوان

متعه رساله در…

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :