Search
Search

منظومه في التجويد

نبذة عن كتاب منظومه في التجويد

شماره بازیابی: 426/5ک
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫ ‏‫10-3579‬‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: منظومه فی التجوید [ نسخه خطی]
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: سده‌ی 11ق.
نام خاص و کميت اثر: 2(82ب – 83ب) برگ، 15سطر.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1«بسمله، حمده لمن بالوحی احمد ارسلا علی کافه الانسان و الرب العلا و بعد فخذ تجوید ام الکتاب مع و ارویاه فی العشر صحت عن الملا».
2«و تاریخ نظمی فی حرف خیارهم بیومین بامن فاق فلی العلم اجملا».
تزئینات متن:‏‫عنوان‌ها و نشانی‌ها قرمز؛ اندازه متن: 5/17*9سم.‬
نوع کاغذ:فرنگی نخودی ضخیم.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: مولف اثر ناشناخته است.
وضعیت استنساخ نسخه: کاتب و محل کتابت نامعلوم است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ ترکی.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1متن خالی از اغلاط نیست؛ در هامش برگ (82ب) یک حدیث قدسی دیده می‌شود.
يادداشت عمليات: آثار رطوبت بر پایین برگ‌ها مشاهده می‌گردد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 2/40، صفحه 95 – 96.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: قصیده‌ای لامیه در 24 بیت است که به نام سلطان ابراهیم بن محمد: من ابنا قرمان خان اوضحهم صلا» در طی دو روز و تاریخ نظم آن نیز بر اساس ماده تاریخ «خیارهم» در سال 856ق: و تاریخ نظمی فی حروف خیارهم بیومین با من فاق فلی العلم اجملا» سروده شده است. از این اثر بر اساس سرچشمه‌ها و فهرست‌های موجود (در دسترس) در کتابخانه‌های ایران و خارج از کشور، گویا نسخه‌ای دیگر گزارش نشده است. در ضمن علی رغم تفحص فراوان در کتاب معجم الانساب و الاسرات الحاکمه فی التاریخ الاسلامی تالیف خاورشناس زامباور، نیز دانسته نشد که سلطان ابراهیم بن محمد (زنده در سال 856ق) پادشاه کدام منطقه و متعلق به چه سلسله‌ای بوده است؟
صحافي شده با: التجوید (رساله فی…)728168
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تجوید
محل و شماره بازیابی: 1210810

بيانات كتاب منظومه في التجويد

اللغة

عربي

العنوان

منظومه في التجويد

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :