کفر و توحید و وحدت و اتحاد (عزیزالدین بن محمد نسفی نخشبی)

شماره بازیابی: 17724/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-39054
زبان اثر: فارسی
سر شناسه: ن‍س‍ف‍ی‌، ع‍زی‍زال‍دی‍ن‌ ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د ، ق‍رن‌ ، 7ق‌ ، .
عنوان و نام پديدآور: کفر و توحید و وحدت و اتحاد [نسخه خطی]/ عزیزالدین بن محمد نسفی نخشبی
نام خاص و کميت اثر: 1ر- 4پ
قطع: ؛‮‭86‬گ، سطرها مختلف، ‭10/5‬*‭15/5‬ سم.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:«نیست و قابل تغییر و تبدیل و قابل فنا و عدم نیست موصوف است به صفات سزا و منزه است از صفات ناسزا»
انجام:«می‌خواستم که در این رساله سخن اهل وحدت تمام کنم و نتوانستم کرد، باشد که در این رساله که می‌آید تمام کنم»
تزئینات متن:عناوین به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای روشن بدون مقوا، با جدول ضربی.
روی برگ اول یادداشتی از عزالسلطان جهان … قاجار درباره مجموعه حاضر به سال 1300 به قیمت نسخه به سیاق آمده است.
عالم علوی و سلفی/ عزالدین بن محمد نسفی نخشبی، 6پ.
مناسک حج/ ملا محمد جعفر بن محمدصفب فارسی آباده‌ای، 7پ- 20پ.
مرآه‌المحققین/ شیخ محمود بن امین‌الدین شبستری، 21پ – 38پ.
برهان الحکمه/ صدرالدین محمد بن ابراهیم شیرازی، 38پ- 86پ.
حق‌الیقین فی معرفه رب العالمین/ شیخ محمود بن امین‌الدین شبستری، 87پ- 107پ.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در تمامی رساله‌ها آثار تصحیح مختصری دیده می‌شود.
يادداشت عمليات: آغاز افتادگی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 49، صفحه 23- 24.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: چند فصل بدون شماره است در موضوعات مذکوره بت عناوین «ای درویش»، در فهرست دانشگاه تهران 3/ 445 همین رساله از عزیز نخشبی عارف دانسته شده است.
صحافي شده در اين جلد: رساله عرفانی/ عزالدین بن محمد نسفی نخشبی، 4پ- 6پ.
عنوانهاي گونه گون ديگر: در هستی
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): تصوف
تاريخ: 20141210
محل و شماره بازیابی: 1208889

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

المؤلف

ن‍س‍ف‍ي‌، ع‍زي‍زال‍دي‍ن‌ ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د ، ق‍رن‌

العنوان

کفر و توحید و وحدت و اتحاد (عزیزالدین بن محمد نسفی نخشبی)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “کفر و توحید و وحدت و اتحاد (عزیزالدین بن محمد نسفی نخشبی)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *