اللغة |
عربي |
---|---|
العنوان |
عون اخوان الصفا علي فهم كتاب الشفا(از: بهاءالدين محمد بن تاجالدين حسن بن محمد اصفهاني (-1137ق)) |
شماره بازیابی: 1921
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-24770
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: عون اخوان الصفا علی فهم کتاب الشفا/ از: بهاءالدین محمد بن تاجالدین حسن بن محمد اصفهانی ( -1137ق)
قطع: ؛ نیم خشتی.13*25 سم.764ص.20س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الجمله الثانیه من کتاب عون اخوان الصفا علی فهم کتاب الشفا…
2…کتبه بیمناه الجانیه الفانیه مولفه المستفیض من المبادی العالیه محمد بن الحسن المعروف ببهاءالدین الاصفهانی متعه الله فی الدارین بنیل الامانی.
نوع کاغذ:اصفهانی آهارمهره.
تزئینات جلد:تیماجی قهوهای.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: وی مولف کشف اللثام است.
وضعیت استنساخ نسخه: تاریخ کتابت نزدیک به تاریخ نسخه ش 1920 است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به عنوانهاي مرتبط:
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1قسمتی از نوشتهای را که مولف به خط خود در کنار ص 418 نسخه ش 1920 افزوده، کاتب در این نسخه نیز آورده (ص 103) .و در کنار ص 726 در آخر فصل اول از مقاله 9 الهیات در اینن نسخه، سطوری به نقل از مولف افزوده (و شاید از نسخهای به خط مصنف نقل کرده.) این نسخه نیز تصحیح و سقطات متن در کنار صفحه جبران گردیده.آقای مشکوه (که این نسخه را داشته و به این کتابخانه فروختهاند) بر پشت نخستین برگ نسخه نوشتهاند «این نسخه ظاهرا به خط مولف است» اما بسیار تفاوت است میان خط این نسخه و خط مولف که در نسخه ش 1920 موجود است.آقای مشکوه در یادداشت خود اشتباهی دیگر نیز کردهاند زیرا پس از اینکه از روضات نقل کردهاند که «این کتاب تمام نیست» نوشتهاند «شاید منظور روضات آن باشد که مولف، منطق شفا را تلخیص نکرده وگرنه این کتاب تمام است».چنان که ملاحظه گردید علاوه بر اینکه مصنف خود در دیباچه کتاب (نسخه ش 1920) تصریح کرده که سه جمله از شفا را تلخیص کرده و علاوه بر اینکه نسخه مذکور شامل منطق است، نوشته آغاز همین نسخه نیز شاهد آن است که ناتمام است.طبیعیات در ص 560 به پایان رسیده و الهی در ص 561 آغاز گردیده.نخستین صفحه نسخه مکرر و تازه است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد سوم، صفحه 2632-2633.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: نسخهای دیگر از تلخیص و شرح شفا است.شامل طبیعی و الهی است و منطق را ندارد.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): فلسفه
تاريخ: 20121019
محل و شماره بازیابی: 162460
اللغة |
عربي |
---|---|
العنوان |
عون اخوان الصفا علي فهم كتاب الشفا(از: بهاءالدين محمد بن تاجالدين حسن بن محمد اصفهاني (-1137ق)) |