Search
Search

فقه اهل سنت

نبذة عن كتاب فقه اهل سنت

شماره بازیابی: 18807
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-16406‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: فقه اهل سنت [نسخه خطی]
تاریخ کتابت: قرن 13.
قطع: ‮‭224‬گ، ‭16‬*‭26‬، ‭14‬س، ‭10‬*‭19‬‬.
يادداشتهاي کلي: عنوان‌های کتاب «باب» است که هر کدام دارای چند فصل می‌باشد.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1آغاز موجود: … که جبرییل علیه السلام در رسید و گفت اقرء و بعد از پنجاه و دو سال کم از سه ماه معراج او بود و این تا بمسجد اقصی قطعی است…
2انجام موجود: بقول امام ظهیرالدین مرغینانی در هر دو مکروه بود… بقول امام محمد کشد و بقول امام ابی یوسف مالد از سی تا چهل و بقول…
تزئینات متن:عنوان‌ها در نیمه اول با شنگرف و بقیه نوشته نشده.
تزئینات جلد:تیماج.
– باب دویم: در احکام شریعت و درین باب نه فصل است. فصل اول: بدانکه احکام شریعت هفت‌اند فرض و واجب و سنت و مستحب و مباح و مکروه و حرام.
– باب سوم: در نماز و درین باب بیست و شش فصل است.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: مولف نادان در قسم دوم از فصل هشتم از باب دو، حدیث «و ستفرق امتی من بعدی علی ثلاثه و سبعین فرقه» را آورده و گفته که اصل این هفتاد و دو فرقه شش است: رافضیه، خارجیه، قدریه، مشبهه، جبریه و معطله.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق و عبارت‌های عربی به خط نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 3بعضی از برگها جابجا صحافی شده است.
مشخصات اثر: شکل و سجع مهر:
متن يادداشت: دارای مهر بزرگ «یا حی یا قیوم بسم‌الله الرحمن الرحیم شهد الله انه لا اله الا هو و الملائکه و اولوا العلم قائما بالقسط لا اله الا هو العزیز الحکیم ان الدین عندالله الاسلام 1236».
يادداشت عمليات: ناقص الطرفین.
يادداشتهاي مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمايه هاي داخل اثر: – فصل سوم (از باب اول): در حافظیه گفته که ایمان بخدایتعالی فرض است باتفاق.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 51، صفحه 154-155.
تاريخ: 20141216

بيانات كتاب فقه اهل سنت

اللغة

فارسي

العنوان

فقه اهل سنت

,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :