Search
Search

كشف المراد في شرح تجريد الاعتقاد (از: جمال‌الدين حسن بن يوسف بن مطهر)

نبذة عن كتاب كشف المراد في شرح تجريد الاعتقاد (از: جمال‌الدين حسن بن يوسف بن مطهر)

شماره بازیابی: 10461/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-5922‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد [ نسخه خطی]/ از: جمال‌الدین حسن بن یوسف بن مطهر
کاتب: : کاتب: عبدالعزیر لنکرانی
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: شعبان 1303ق.
نام خاص و کميت اثر: گ 1پ – 208ر
قطع: ؛‏‫16*22سم. 217گ. 15س.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1قال اما بعد حمد واجب الوجود علی نعمائه و الصلاه علی سید انبیائه الی قوله و رتبته علی سته مقاصد، اقول لما کان علم الکلام باحثا عن امور… .
2… و الثانی تجویز التاثیر فلو عرف او غلب علی ظنه حصول مفسده… فهذا ما حل لنا فی شرح هذا الکتاب و نحن نسئل الله ان یجعل ذخرا لیوم المعاد.
تزئینات جلد:تیماج سبز ساده و مجدول.
ماخذ فهرست: جلد 1/33، صفحه 38 – 39.
ذبائح اهل الکتاب = الذبیحیه/ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی، گ 211پ – 217ر.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: تزئینات متن:عناوین و خطوط سیاه.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: ذریعه، 18/ 60؛ مشار عربی، 742؛ ملک، 1/ 597؛ دانشگاه، 16/ 347.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: شرحی با عنوان «قال – قال» بر تجرید الکلام فی تحریر عقاید الاسلام سلطان الحکماء و المتکلمین، خواجه نصیرالدین طوسی (672ق) است. این کتاب، که بهترین کتاب کلامی، در تحریر عقاید امامیه است، در طول قرن‌ها مورد توجه دانشمندان بزرگ بوده، شروح و تعلیقات بسیاری بر آن نوشته شده است.
صحافي شده در اين جلد: رساله فی رد اجماعات الشیخ = ما خالف فیه الشیخ الطوسی اجماعات نفسه/ شیهد ثانی، زین‌الدین بن علی عاملی، گ 208پ – 211ر.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): کلام
محل و شماره بازیابی: 186030

بيانات كتاب كشف المراد في شرح تجريد الاعتقاد (از: جمال‌الدين حسن بن يوسف بن مطهر)

اللغة

عربي

العنوان

كشف المراد في شرح تجريد الاعتقاد (از: جمال‌الدين حسن بن يوسف بن مطهر)

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :