Search
Search

الفين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف (648-726ق.))

نبذة عن كتاب الفين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف (648-726ق.))

شماره بازیابی: 1362
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-22565
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: الفین [نسخه خطی]/ از: علامه حلی، حسن بن یوسف (648-726ق.)
کاتب: : محمد مرشدی.
تاریخ کتابت: ، رمضان 1101ق.
قطع: ؛ ربعی مستطیل.12*21سم.213گ.19س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1الحمد لله مظهر الحق فاوردت من الادله الیقینیه و البراهین العقلیه و النقلیه الف دلیل علی امامه سید الوصیین و الف دلیل علی ابطال شبه الطاغین…
2…فلا شیء من الامام بغیر المعصوم فهذا اخر ما وجدناه من کتاب الالفین (نقل کاتب از روی نسخه اصل) و ذلک فی غره رمضان المبارک.
تزئینات متن:دارای عناوین شنگرف می‌باشد.
نوع کاغذ:اصفهانی.
تزئینات جلد:تیماج زرد مندرس.
نک:ذریعه، 2/298.
وضعیت استنساخ نسخه: مطابق نوشته ذیل نسخه فخرالدین محمد فرزند مولف برای نخستین بار در سال 754 پس از تالیف کتاب در حله آن را پاکنویس کرده است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ و ثلث.
صحافی و دسترس پذیر بودن اثر: ‏
يادداشتهاي مربوط به عنوانهاي مرتبط: ‏
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در صفحه اول یادداشتی از محمد بن سید علی النجار الاحسایی در سنه 1176ق نوشته شده است.
يادداشت عمليات: بالای برگ اول پاره شده است و بیشتر صفحات آب‌دیده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد سوم، صفحه1996-1997.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: این کتاب در امامت و اثبات لزوم عصمت امام و ابطال شبهات مخالفین این عقیده بت براهین عقیله است که در آن هزار دلیل بر اثبات امامت حضرت علی (ع) و هزار دلیل در ابطال شبهات و اعتراضات آمده است.اما آنچه در نسخه خطی و چاپی موجود است هزار دلیل نخستین هم تمام نشده است.کتاب مشتمل بر یک مقدمه و دو مقاله و یک خاتمه است.
محل و شماره بازیابی: 113168

بيانات كتاب الفين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف (648-726ق.))

اللغة

عربي

العنوان

الفين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف (648-726ق.))

,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :