Search
Search

تحرير اكر اطولوقس (از: خواجه نصيرالدين محمدبن محمدبن حسن طوسي (672ق.))

نبذة عن كتاب تحرير اكر اطولوقس (از: خواجه نصيرالدين محمدبن محمدبن حسن طوسي (672ق.))

شماره بازیابی: 6814/5
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-7540
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: تحریر اکر اطولوقس [ نسخه خطی]/ از: خواجه نصیرالدین محمدبن محمدبن حسن طوسی (672ق.)
تاریخ کتابت: تاریخ کتابت: قرن 11ق.
نام خاص و کميت اثر: 66پ – 70پ
قطع: ؛ ‏‫12/5*19 سم. 70گ. سطرها مختلف.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 2انجام افتاده: … فنقول انهما عظیمتان و یصل… فهو فصلهما المشترک و قطر الدايره.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
تزئینات متن:عناوین و نشانیها و اشکال هندسی به شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای ضربی مجدول با ترنج و سرترنج.
1بین رساله اول و دوم حاشیه‌ای به نقل از ملا عبدالرزاق لاهیجی بر الهیات تجرید ملاحظه می‌شود.
نک: ش 2/ 6538.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1تصحیح شده و در پایان برخی از رساله‌ها امضای بلاغی بدون نام آمده است. روی برگ اول فهرست نام رساله‌ها دیده می‌شود.
مشخصات اثر:
شکل و سجع مهر:
شکل و سجع مهر:
متن يادداشت:
تملکی با مهر بیضوی «محمدمهدی بن… الفیضی» و مهر بیضوی پاک شده روی برگ اول، و مهر مربع «محمدهادی الفیضی» و مهر مربع «عبده ناطق» در برگ پایانی وجود دارد.
در آغاز رساله چهارم یادداشتی در خرید کتاب از ورثه میرزا محمدمهدی با مهر بیضوی «محمد رضا بن عبدالباقی الفیضی» دیده می‌شود.
يادداشت عمليات: این رساله از پایان افتادگی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 20، صفحه 281.
صحافي شده با: علم الواجب = الرساله البرهانیه النوریه/ شمس‌الدین محمد گیلانی معروف به ملا شمسا857245
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): هندسه
تاريخ: 20101024
محل و شماره بازیابی: 187203

بيانات كتاب تحرير اكر اطولوقس (از: خواجه نصيرالدين محمدبن محمدبن حسن طوسي (672ق.))

اللغة

عربي

العنوان

تحرير اكر اطولوقس (از: خواجه نصيرالدين محمدبن محمدبن حسن طوسي (672ق.))

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :