Search
Search

جواب مسالتين يا الجمع بين كلام النبي و الوصي و بين آيتين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف ابن المطهر (726م.))

نبذة عن كتاب جواب مسالتين يا الجمع بين كلام النبي و الوصي و بين آيتين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف ابن المطهر (726م.))

شماره بازیابی: 16913/73
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‏‫10-12064
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: جواب مسالتین یا الجمع بین کلام النبی و الوصی و بین آیتین [نسخه خطی]/ از: علامه حلی، حسن بن یوسف ابن المطهر (726م.)
کاتب: کاتب: احتمالا محمدتقی مشهدی
قطع: ؛ ‏‫قطع: 17*30.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1اما بعد حمدالله علی سوابغ نعماسه و الشکر علی جزیل آلائه حمدا یقصر العادون عن احصائه.
2یعرف المجرمون بسیماهم ای بعلامات لهم و یکون ذلک اشاره الی اصناف معینین من الکفار.
تزئینات نسخه:مطالب به شکل‌های راسته، چلیپا و حمایلی در این بیاض نگاشته شده است.
نک: مرعشی، 27/ 219 مجموعه 107799 رساله 21، و نیز ج4، فهرست کتابخانه مرکز احیاء میراث اسلامی، ص299.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: تزئینات جلد:چرمین.
مشخصات اثر: شکل و سجع مهر:
متن يادداشت: نقش مهر چهارگوش با عبارت «محمدتقی بن محمدتقی» در ص 218پ.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 1/ 47، صفحه 24-25.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: در چگونگی جمع بین فرموده حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام «لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا» و بین آیه‌ای که به پیامبر اکرم(ص) دستور داده شده است که برای زیادتی علم دعا کند «رب زدنی علما»، و همچنین چگونگی جمع بین آیه «وقفوهم انهم مسوولون» و آیه «لا یسال عن ذنبه انس و لا جان». این موضوع در محضر سلطان ایلخانی مطرح شده و رشیدالدین وزیر آن را پاسخ گفته و علامه این رساله را بتاریخ ذی القعده 707 تدوین کرده است.
صحافي شده با: بیاض993882
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): اعتقادات
تاريخ: 20120110

بيانات كتاب جواب مسالتين يا الجمع بين كلام النبي و الوصي و بين آيتين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف ابن المطهر (726م.))

اللغة

عربي

العنوان

جواب مسالتين يا الجمع بين كلام النبي و الوصي و بين آيتين (از: علامه حلي، حسن بن يوسف ابن المطهر (726م.))

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :