رساله در توحید (از: آقا محمد بیدآبادی.)

شماره بازیابی: ‭3260/5‬
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-30822‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: رساله در توحید [نسخه خطی]/ از: آقا محمد بیدآبادی.
نام خاص و کميت اثر: ص 53-71.
قطع: خشتی. 18*28سم. (با برگ‌های سفید و اضافی، از ص 309 به بعد سفید است) 344ص. 19س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1جوامع آحاد حمد و ثناء واحدی را که قطرات کثرت اشیاء در بحر و احدیت او ناچیز است و جوامع افراد شکر و سپاس واجبی را که حقایق ممکنات در محض حقیقت او بی تمییز است…
2… همه امور رجوع باو کن و ابتدا بدو و ختم بدو تا از او بدو از او سوی او سیر کنی و این عنایت پیروزی دان و نهایت بهروزی و السلام علی اهل السلام و الحمد لله و الاولا و آخرا و باطنا و الصلاه علی نبیه محمد و آله اجمعین تمت الرساله فی ید الاحقر الافقر اسدالله معین الرعایا فی لیله السبت سبع و عشرین رمضان المبارک سنه 1307.
نوع کاغذ:فرنگی.
تزئینات جلد:تیماج بی‌مقوا.
2هریک از هر رساله‌ها دارای حواشی بسیار در کنار صفحات است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در فاصله بین رساله جواب و سوال میرزا اسکندر از میر سید شریف و مثنوی ملا پریشان کرد 17 صفحه و بین کردی ملا پریشان و رساله فیضیه 8 صفحه و نیز بین رساله فیضیه و کتاب ارشاد المریدین 6 صفحه سفید است. در ذیل آخرین رساله (آداب المریدین) مطالبی به خط معین الرعایا راجع به دو رساله ارشاد المریدین و آداب المریدین و اینکه دو رساله فوق الذکر در یکی از قراء بخاری در سنه هفتصد و بیست و پنج نوشته شده است و علت اینکه فقراتی از علماء عامه نقل کرده‌اند در اثر وجود تقیه بوده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد پنجم، صفحه 4237-4241.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: در توحید بر مشرب اهل ذوق و تصوف. دارای سه بخش و خاتمه. این رساله را در ذریعه و فهرست‌های دانشگاه ندیدم.
صحافي شده با: مکتوب/ آقا محمد بن محمد رفیع گیلانی معروف به بیدآبادی 498324
تاريخ: 20130707
محل و شماره بازیابی: 16841

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

فارسي

العنوان

رساله در توحید (از: آقا محمد بیدآبادی.)

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “رساله در توحید (از: آقا محمد بیدآبادی.)”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *