Search
Search

مسايل علم الاصول

نبذة عن كتاب مسايل علم الاصول

شماره بازیابی: 10706/5
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-6203
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: مسایل علم الاصول [ نسخه خطی]
محل کتابت: محل کتابت: در مدرسه دینیه حله سیفیه
کاتب: ، کاتب: محمد بن محمد بن مهنا بن ابی الحسن بن نفیع
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: 25 ذیقعده 821ق.
نام خاص و کميت اثر: ص. 195 – 217
قطع: ‏‫14*17 سم. 125گ. 17س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله. الحمد لله رب العالمین… اعلم ان هذا الباب یشتمل علی مسایل تتعلق بعلم الاصول من التوحید و العدل و النبوه و الامامه و معرفه الثواب و العقاب…
2… یجب علی الله ان یثیب المکلفین ثوابا خالصا من المشقه و ذلک محال فثبت انهم غیر مکلفین بل منعمین مکرمین.
تزئینات جلد:تیماج قهوه‌ای.
4نسخه نفیس، کهن و بسیار ارزشمند است.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: مولف اثر ناشناس است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ کهن.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1انهایی از علی بن الحسن بن محمد (ظاهرا استرآبادی) به کاتب و اجازه تدریس این رساله به وی به تاریخ 27 شعبان 802ق. در شهر استرآباد در برگ پایانی رساله آمده است.
يادداشتهاي مربوط به کتابنامه ، واژه نامه و نمايه هاي داخل اثر: ابواب این رساله: باب 1: فی التوحید (چهار فصل)؛ باب 2: فی العدل (چهار فصل)؛ باب 3: فی النبوه (پنج فصل)؛ باب 4: فی الامامه (چهار فصل)؛ باب 5: فی الوعد و الوعید؛ باب 6: فی الالام و الاعواض؛ باب 7: فی الاجال و الارزاق و الاسعار؛ باب 8: فی المعاد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 1/33، صفحه 180.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: رساله‌ای کوتاه در تبیین مبادی و اصول اعتقادی معتزله که در هشت باب (هر کدام در چند فصل) تنظیم و تدوین شده است.
صحافي شده با: کتاب الاعتماد فی شرح واجب الاعتقاد/ شمس‌الدین محمد بن صدقه حلی778420
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): کلام
تاريخ: 20100223
محل و شماره بازیابی: 187110

بيانات كتاب مسايل علم الاصول

اللغة

عربي

العنوان

مسايل علم الاصول

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :