Search
Search

الشمسيه في القواعد المنطقيه (علي بن عمر كاتبي قزويني)

نبذة عن كتاب الشمسيه في القواعد المنطقيه (علي بن عمر كاتبي قزويني)

شماره بازیابی: 14917/1
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR10-39721
زبان اثر: عربي
سر شناسه: ک‍ات‍ب‍ی‌ ق‍زوی‍ن‍ی‌، ع‍ل‍ی‌ ب‍ن‌ ع‍م‍ر، 600-675ق‌.
عنوان و نام پديدآور: الشمسیه فی القواعد المنطقیه [نسخه خطی]/ علی بن عمر کاتبی قزوینی
تاریخ کتابت: ، احتمالاً قرن 7
نام خاص و کميت اثر: گ1ر- 23پ.
مواد همراه اثر: ‮‭42‬گ، ‭13-14‬ سطر، ‭10/5‬*‭16‬ سم.‬
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:«کان بینهما تباین کلی و ان صدقا کالانسان و اللافرس کان بینهما تباین جزوی …»
انجام:«مطلوبا ثبوته له بالبرهان و لیکن هذا آخر الکلام فی هذه الرسالة و الحمدالله رب العالمین و العاقبه للمتقین»
تزئینات جلد:تیماج عنابی یک لا، ترنج با زمینه گل و بوته.
در پایان نسخه این یادداشت دیده می‌شود:
قرأت هذه المختصر و تممت فی سلخ صفر سنه خمس عشر و سبعمایه علی الامام الفاضل الکامل نظام المله و الدین ادام الله علوه.
نک: ذریعه 3/ 388؛ کشف الظنون 2/ 1063؛ معجم المطبوعات 2/ 1538.
المقدمه/ برهان‌الدین محمد بن محمد نسفی، گ25پ- 42پ.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: احتمالاً این نسخه بر مؤلف قرائت شده و تصحیح گردیده است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ کهن.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1نسخ تصحیح شده است.
يادداشت عمليات: از آغاز افتادگی دارد.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: جلد 42، صفحه 11- 12.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: متنی مشهور در منطق دارای یک مقدمه، سه مقاله و خاتمه. این اثر چاپ شده و شروح و حواشی زیادی بر آن نوشته شده است.
صحافي شده در اين جلد: پراکنده‌ها، گ24ر- 25پ.
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): منطق
محل و شماره بازیابی: 190423

بيانات كتاب الشمسيه في القواعد المنطقيه (علي بن عمر كاتبي قزويني)

اللغة

عربي

المؤلف

ك‍ات‍ب‍ي‌ ق‍زوي‍ن‍ي‌، ع‍ل‍ي‌ ب‍ن‌ ع‍م‍ر

العنوان

الشمسيه في القواعد المنطقيه (علي بن عمر كاتبي قزويني)

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :