Search
Search

المحصول في علم الاصول (از: سيد محسن بن حسن اعرجي كاظمي (1227ق))

نبذة عن كتاب المحصول في علم الاصول (از: سيد محسن بن حسن اعرجي كاظمي (1227ق))

شماره بازیابی: 16231
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‏‫10-14301
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: المحصول فی علم الاصول [نسخه خطی]/ از: سید محسن بن حسن اعرجی کاظمی (1227ق)
تاریخ کتابت: ، تاریخ کتابت: قرن 13ق.
قطع: ؛‏‫16*22سم. 203ص. 20س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1بسمله، حمدله، اما بعد فیقول العبد… جماعه الطلاب من تالیف کتاب… .
2(ناتمام): … منعه من کلما یمتنع علیه تمرینا فرق من هذا الوجه الشرط الثانی.
تزئینات متن:عناوین شنگرف، بر فراز بعضی از رووس مطالب شنگرف.
تزئینات جلد:تیماج تریاکی ضربی ترنج و سر ترنج‌دار، عطف و مقداری از لبه‌ها چرم قهوه‌ای که هنگام مرمت صحافی شده است.
1روی برگ اول چند یادداشت عاریه و مطالعه و بیع و وقف به چشم می‌خورد.
1در پایان کتاب هم سید محمد سبطی (سبطین؟) یادداشتی نگاشته زمانی که در مدرسه علمیه نوکنده مشغول تحصیل بوده در سال 1379ق.
ماخذ فهرست: جلد 45، صفحه 100-101.
فن اول: در مباحث الفاظ
فن دوم: در مدارک احکام
صاحب ذریعه (20/ 151) گوید که این کتاب نتیجه و محصول شرح بزرگ مولف بر کتاب الوافیه تونی است که به نام الوافی فی شرح الوافیه نامیده می‌شود، ولی اشاره‌ای به این موضوع در کتاب نیامده است.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1تصحیح شده.
مشخصات اثر: یادداشت وقف:
متن يادداشت: نسخه حاضر از منافع یکدانگ موقوفه حاجیه خاله وقف شده در سال 1242ق.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: نک: مرکز احیاء، 6/ 176.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: مباحث استدلالی است در قواعد اصول فقه در یک مقدمه دارای چند مطلب و دو فن:
موضوع (اسم عام يا عبارت اسمي عام): اصول فقه
متن ارتباطي: لیبلیبل

بيانات كتاب المحصول في علم الاصول (از: سيد محسن بن حسن اعرجي كاظمي (1227ق))

اللغة

عربي

العنوان

المحصول في علم الاصول (از: سيد محسن بن حسن اعرجي كاظمي (1227ق))

, ,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :