Search
Search

شرح جواهر الایات(از: ناشناخته.)

نبذة عن كتاب شرح جواهر الایات(از: ناشناخته.)

شماره بازیابی: 2008
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-23182‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: شرح جواهر الایات/ از: ناشناخته.
تاریخ کتابت: ، قرن 12 ق.
قطع: ؛ 5/ 11* 18 سم. 143 ص. 11 س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1روایت کنند از یونس بن طاهر که امام بلخ بود که وی فرمود مردی بود در اصفهان که او را محمد بن اسامه مقری خواندندی… .
2… پس در آی در میان بندگان من و در آی در بهشت من.
رنگ مرکب:ترجمه های فارسی به خط تحریر با مرکب سرخ نوشته شده. عناوین را نیز با مرکب سرخ نوشته اند.
نوع کاغذ:اصفهانی رگه دار آهار مهره کرده شکری رنگ معمول قرن 12 ق.
تزئینات جلد:میشن سرخ ضربی.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:متن آیات به خط نسخ متوسط و معرب.
يادداشتهاي مربوط به نسخه موجود: 1در بالای صفحه اول یکی از مالکین این نسخه تاریخ روز شنبه دهم صفر 1349 ق را گذاشته و در پشت صفحه اول معتمدالدوله فرهاد میرزا تاریخ 7 شوال 1296 ق را گذاشته است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست، مجلد چهارم، صفحه 2825
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: نام مولف در نسخه نیست و خطبه کتاب را کاتب ننوشته تنها در آغاز نسخه نوشته است: « شرح جواهر الآیات » و سپس مولف می نویسد از یونس بن طاهر روایت شده که محمد بن اسامه در اصفهان در خواب آیاتی را که برای رفع مشکلات مانند اوراد باید خواند از رسول(ص) فراگرفته و آنها را از قرآن بیرون آورده و در کتابی جمع کرده و چون نسخه های آن با یکدیگر اختلاف داشته او نیز در رویا از رسول(ص) استمداد کرده به راهنمایی او بار دیگر آیاتیرا از قرآن برآورده و بر آن نسخه افزوده است. ترتیب این نسخه ها بر روزهای هفته است و نخست از روی جمعه شروع کرده و آیاتی را که در هر روز باید خواند با تعیین سوره های قرآن پی در پی نقل کرده و زیر آیات ترجمه فارسی آنها را آورده است.
تاريخ: 20121026
محل و شماره بازیابی: 122522

بيانات كتاب شرح جواهر الایات(از: ناشناخته.)

اللغة

فارسي

العنوان

شرح جواهر الایات(از: ناشناخته.)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :