Search
Search

خمسه جامی(از: نورالدین عبدالرحمان جامی.)

نبذة عن كتاب خمسه جامی(از: نورالدین عبدالرحمان جامی.)

شماره بازیابی: 3097
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-30513‬
زبان اثر: فارسی
عنوان و نام پديدآور: خمسه جامی/ از: نورالدین عبدالرحمان جامی.
کاتب: محمود بن نظام.
تاریخ کتابت: 937 و 938ق.
قطع: وزیری. 18*28سم. 382ص. 21س. (در 4 ستون).
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: آغاز:آغاز تحفه الاحرار: بسم الله الرحمن الرحیم/ هست صلای سر خوان حکیم
آغاز سبحه الابرار: ابتدای بسم الله الرحمن/ الرحیم المتوالی الاحسان
آغاز یوسف و زلیخا: الهی غنچه امید بگشای/ گلی از روضه جاوید بنمای
آغاز لیلی و مجنون: ای خاک تو تاج سربلندان/ مجنون تو عقل هوشمندان
آغاز خردنامه اسکندری: الهی کمال الهی تراست/ جمال جهان پادشاهی تراست
تزئینات متن:عنوان‌ها با طلا در سوره‌های مذهب و ابیات در جداول زرین نوشته شده.
تزئینات نسخه:صفحه اول و دوم هریک چند سطر در میان لوحی بزرگ مذهب و دارای نقاشی با قلم شنگرف و زنگار و آب طلا و در آغاز هریک از چهار مثنوی دیگر نیز سرلوحی مذهب و مرصع دیده می‌شود. بین سطور همه صفحات نسخه زرافشان و همه صفحات مجدول به قلم آب‌طلا و لاجورد.
نوع کاغذ:اصفهانی.
تزئینات جلد:تیماجی قرمز با ترنج و چلیپای زرین به شیوه معرق.
نک: جامی از علی‌اصغر حکمت، 183-203؛ مجلس، ش 1115/ 9.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: جامی دو مثنوی دیگر دارد به نام‌های سلسله الذهب و سلامان و ابسال که با این پنج به نام هفت اورنگ شناخته می‌شود (و شاید جامی خود این نهاده).
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد پنجم، صفحه 4113-4114.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: این نسخه شامل: تحفه الاحرار، سبحه الابرار، یوسف و زلیخا، لیلی و مجنون و خردنامه اسکندری. نسخه‌ای از خردنامه اسکندری در کتابخانه موجود است.
تاريخ: 20130216
محل و شماره بازیابی: 177976

بيانات كتاب خمسه جامی(از: نورالدین عبدالرحمان جامی.)

اللغة

فارسي

العنوان

خمسه جامی(از: نورالدین عبدالرحمان جامی.)

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

روابط التحميل

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :