حاشيه شرح حكمه العين

شماره بازیابی: ‮‭1768/2‬‬
شماره مدرک کتابخانه مجلس: ‭10-22408‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: حاشیه شرح حکمه العین [نسخه خطی]
نام خاص و کميت اثر: 202- 214.
قطع: ؛ رقعی. 12*19 سم. 214 ص. 25- 15 س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1قوله ان الطالب السالک. اعلم ان العارف بالله علی قسمین. الاول سایر الی الله و هو مبتدء فی السولک. و الثانی سارفی الله ای فی صفه الله و هو منته فی السلوک…و السمات جمع السمت بمعنی العلامه، و صفات الجلال صفات سلبیه و الکمال صفات ثبوتیه…یا مفیض الخیر و الجود و الافاضه الاعطاء و الخیر ما یوثره الشخص لنفسه و الجود فی اللغه العطیه بلا عوض و غرض… .
2…لا یخفی انه ح یکون الدلیل الزامیا جدلیا لا برهانیا و المقصود فی الحکمه البرهان (قوله) جمیع الاحتمالات علی هذا التقدیر اعلم ان الاحتمالات.
تزئینات جلد:تیماج قرمز.
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نستعلیق.
مشخصات اثر:
امضا:
امضا:
متن يادداشت:
بر پشت نخستین برگ، یادداشتی به امضا و مهر جعفر بن محمد باقر حسینی و همچنین یادداشتی به امضا و مهر محمدحسین مازندرانی فرزند میرزا بابای مازندرانی دیده می‌شود.
در آغاز نسخه، روی دو صفحه، قسمتی از حاشیه «محاذیات» به امضا غیاث‌الدین دیده می‌شود که چنین آغاز شده: «و لقائل ان یقول الاول ایضا بالنسبه الی المعلولات…» و پس از آن، سطوری با نشان (ع ل) در تفسیر و توضیح نوشته مزبور نگاشته شده است. در آغاز این سطور چنین آمده: «یخطر بالبال فی توجیه الحاشیه المسماه بحاشیه المحاذیات المنسوبه الی السید الشریف» (از یادداشت‌های فوق استفاده می‌شود که نام حاشیه سید شریف گرگانی بر حکمه العین «المحاذیات» است. این نام در یادداشتی دیگر که در نسخه‌ای دیگر نقل گردیده نیز دیده می‌شود. در کشف الظنون و دیگر مراجع، از این نام، نشانی نیست).
يادداشت عمليات: چندین برگ وسط نسخه تیره رنگ و کنار برخی از آن برگ‌ها رطوبت یافته است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد سوم، صفحه 2330.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: حاشیه‌ای است بر شرح میرک بخاری و حکمه العین و حواشی سید. این حاشیه (در نسخه ما) متعلق به اوائل مقاله اولی است و نسخه‌ای دیگر از آن ندیده و نگارنده آن را نشناخته‌ام.
صحافي شده با: حاشیه شرح حکمه العین/ میرزا جان باغنوی1039117
تاريخ: 20121028
محل و شماره بازیابی:
122526
122526

شارك الكتاب مع الآخرين

بيانات الكتاب

اللغة

عربي

العنوان

حاشيه شرح حكمه العين

المراجعات

لا توجد مراجعات بعد.

كن أول من يقيم “حاشيه شرح حكمه العين”

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *