Search
Search

كشف الستر (از: صدرالدين قونوي.)

نبذة عن كتاب كشف الستر (از: صدرالدين قونوي.)

شماره بازیابی: ‭2815‬
شماره مدرک کتابخانه مجلس: IR‭10-19865‬
زبان اثر: عربي
عنوان و نام پديدآور: کشف الستر [نسخه خطی]/ از: صدرالدین قونوی.
تاریخ کتابت: ق 8 یا اوایل 9ق.
قطع: رقعی. 11*17سم. 236ص. 11س.
آغاز، آغازه، انجام، انجامه: 1ان العلوم منها امهات اصلیه و فروع تفصیلیه و تشترک فی ان لکل واحد منها موضوعا و مبادی و مسائل فالموضوع ما یبحث فیه عن…
2… و المبادی اما تصورات و اما تصدیقات اما التصورات فهی…و اما المسائل فهی المطالب التی… و اذا تقرر هذا فنقول العلم الالهی له الاحاطه بکل علم.
در ص 151 می‌گوید: هذا سر فتح به علی مجملا فی جناب الترکمان سنه ثلاثین و ستمایه و واحدی و ثلاثین و ستمایه و عرفت منه ذوقا کلیاته و مجملاته مع نبذ من التفصیل و ایرادی له الآن هو لعباره وقتی و ساذکر فی التنبیه علی ما تضمنه.
در ص 19 بدین‌گونه از کتاب دیگرش نام می‌برد: و لهذه النکته اسرار نفیسه ذکرتها به تفصیل اکثر من هذا فی کتابی المسمی بکشف الغره عن سر الحیوه (صاحب کشف الظنون این کتاب را تحت عنوان کشف ستر الغیره عن سر الحیره آورده ولی از مولف آن نام نمی‌برد).
در ص 167 باز مولف به یک کتاب دیگر از مولفات خودش اشاره کرده و می‌گوید: و هذا لسان مجمل یحتاج بیانه الی مزید بسط لا یحتمله هذا المختصر و قد نبهنا فی تفسیر الفاتحه فی شرح الاسم الرب علی… قراین و شواهدی که ذکر شد گواهی می‌دهد که مولف صدرالدین قونوی است. و در کشف الظنون کتاب کشف السر بدون ذکر نام مولف آمده ولی به دنبال آن کتاب از مولفات قونوی را یاد کرده.
نوع کاغذ:ضخیم سمرقندی شکری.
تزئینات جلد:تیماجی.
يادداشتهاي مربوط به عنوان و پديدآور: مولف (در ص 41 نسخه حاضر) کتاب خویش را این‌گونه معرفی می‌کند: «و اعلم ان هذا الکتاب لم یوضع لکافه الناس و عامتهم بل و لا للخاصه و لکن لقوم هم من خلاصه الخاصه ینفعون به فی اثناء سلوکهم قبل التحقق بغایاتهم و یتذکرون بنکته سربدایاتهم فیکملون و یکملون و یشکرون و یستزیدون بما یستبصرون فیزدادون و بعد فاستمع الآن سر الجمع و الوجود و الایجاد و الترتیب و السیر الغائی المقصود و الله یقول الحق و هو یهدی السبل. در جای دیگر از کتاب می‌گوید (ص 94 نسخه). و لما ذکر فی هذا الباب تفاصیل عزیزه و اسرار خفیه لایجدها المنجم فی فنه و لا الحکیم و الفیلسوف بفکره و بحثه و لا المتکلم فی الاخبارات الالهیه و النبویه بتاویله و حدسه…
يادداشتهاي مربوط به مشخصات ظاهري اثر: نوع خط:نسخ.
يادداشت عمليات: از دیباچه کتاب اندکی افتاده است.
يادداشتهاي مربوط به نمايه ها، چکيده ها و منابع اثر: ماخذ فهرست: مجلد پنجم، صفحه 3840-3841.
يادداشتهاي مربوط به خلاصه يا چکيده: در عرفان و تصوف و سیر و سلوک.
تاريخ: 20130617
محل و شماره بازیابی: 126058

بيانات كتاب كشف الستر (از: صدرالدين قونوي.)

اللغة

عربي

العنوان

كشف الستر (از: صدرالدين قونوي.)

,

شارك مع الأخرین :

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

کتب ذات صلة

للتحمیل اضغط هنا

الرابط المباشر

شارک مع الآخرین :